Konferencja odbywa się z udziałem kilku tysięcy uczestników, przy dużym zainteresowaniu światowej opinii publicznej i mediów. To ważne i niezwykle prestiżowe wydarzenie jest dla Miasta inspiracją do podjęcia szeregu przedsięwzięć, których celem jest propagowanie działań na rzecz ochrony klimatu i środowiska. Z tego właśnie powodu rok 2008 obchodzony będzie w Poznaniu jako Rok Klimatu i Środowiska. Towarzyszyć mu będą liczne wydarzenia o charakterze kulturalnym, edukacyjnym i społecznym. Miasto ogłosiło konkurs na logo Roku Klimatu i Środowiska. Nadesłano 23 projekty. Jury, złożone z przedstawicieli poznańskiej Akademii Sztuk Pięknych i Urzędu Miasta, oceniło bardzo wysoko poziom artystyczny i merytoryczny przysłanych prac. Projekty prezentowane były anonimowo. W wyniku głosowania, które odbyło się w poniedziałek, 12 listopada, w Urzędzie Miasta wybrano pracę przygotowaną przez Agencję Double Brand. Autorem projektu jest Błażej Wojtkowiak - dyrektor kreatywny Double Brand. To właśnie logo towarzyszyć będzie wszystkim wydarzeniom organizowanym w nadchodzącym roku w Poznaniu, w ramach projektu "Poznań 2008 - Rok Klimatu i Środowiska". UM Poznań