W najbliższych dniach PKP S.A. sprawdzi oferty pod kątem zgodności ze specyfikacją przetargową, a następnie wybierze najkorzystniejszą cenowo ofertę. Podpisanie umowy z wykonawcą powinno nastąpić w ciągu 30 dni. Modernizacja dworca obejmie m.in.: częściową wymianę konstrukcji dachowej, wykonanie elewacji budynku dworca, wymianę instalacji i stolarki okiennej/drzwiowej, wykonanie nowej posadzki wewnętrznej holu dworca, wymianę rynien i rur spustowych, przemurowanie kominów, budowę małej architektury wokół dworca. Po modernizacji dworzec zagospodarowany będzie przez PKP i miasto Koło. Oprócz odprawy podróżnych dworzec będzie też służył innym celom. Planowane jest umieszczenie w nim m.in. biblioteki miejskiej, a także niewielkiego hotelu. Wartość inwestycji oszacowano na około 4 mln zł. Remont zostanie zakończony w 2011 r. Oddany do użytku w 1928 roku jest jednym z nielicznych zachowanych zabytkowych budynków dworcowych wybudowanych po pierwszej wojnie światowej na trasie z Poznania do Warszawy. Powstanie dworca w Kole było symbolem zacierania się granic pomiędzy ziemiami dawnych zaborów - pruskiego i rosyjskiego. Oddana do użytku w 1922 roku linia kolejowa z Kutna do Strzałkowa, przy której stanął kolski dworzec, urzeczywistniła to, co niemożliwe było w okresie zaborów - połączyła najkrótszą drogą Poznań z Warszawą. Inwestycja jest częścią programu rewitalizacji dworców kolejowych, prowadzonego przez PKP. Do 2012 roku w ramach programu przewidziano zainwestowanie ponad 980 mln zł. Modernizacje dworców finansowane są z funduszy Unii Europejskiej (547 mln zł), budżetu państwa (434 mln zł) oraz funduszy własnych PKP S.A. (102 mln zł).