Jak powiedział w czwartek na konferencji prasowej Borys Fromberg, zastępca dyrektora Biura Promocji Miasta, przygotowywane są kolejne edycje konkursu. - Wybrane propozycje to zaledwie początek poznańskiej kolekcji gadżetów miejskich. Poziom kreacji był zaskakująco wysoki, co oznacza, że można stworzyć coś ciekawego, powiązanego z naszym miastem - powiedział. Dodał, że przy ocenianiu gadżetów brano pod uwagę ich wielofunkcyjność a także m.in. aspekt ekologiczny. Najwyżej oceniono torbę wykonaną ze zużytych banerów reklamowych, nagrodzono też autora bransoletek powstałych z butelek PET i pendrive w papierowej obudowie w kształcie charakterystycznej, promującej Poznań gwiazdki. Autorzy trzech najlepszych prac otrzymali nagrody finansowe w wysokości od 2,5 do 5 tys. złotych. Na konkurs wpłynęły także m.in. projekty obuwia, a także rzutek do darta. Gadżety będą sprzedawane w Centrum Informacji Miejskiej m.in. na poznańskim lotnisku i na Starym Rynku.