Obwodnicę budowano od czerwca 2008 roku. Koszt inwestycji to około 150 milionów złotych - w całości pochodzących z budżetu państwa. Nowa obwodnica składa się z ponad 10 km dróg zbiorczych, sześciu obiektów inżynieryjnych, w tym dwóch węzłów drogowych "Wyrzysk" i "Łobżenica" oraz najdłuższej w Wielkopolsce estakady nad rzeczką Łobżonką o długości 246,9 metra. Droga została zbudowana jako jednojezdniowa (dwujezdniowa tylko w obrębie węzłów). Wyznaczona trasa, położenie urządzeń technicznych oraz obiekty mostowe przystosowane są do dobudowy drugiej jezdni. Obwodnica wyposażona jest w urządzenia zbierające i podczyszczające wody opadowe oraz urządzania zabezpieczające klimat akustyczny. Przebudowano liczne urządzenia techniczne będące w kolizji z trasą obwodnicy, takie jak: sieci melioracyjne, teletechniczne, energetyczne, wodociągi. Inwestorem obwodnicy była Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, a wykonawcami konsorcjum firm których liderem była firma Polbruk Piła sp. z o.o. - Obwodnicę otwieramy wcześniej niż planowano, termin uzgodniony z wykonawcami to 19 styczeń 2010 roku, jest to taki prezent dla mieszkańców Wyrzyska, którzy będą mieli spokojne święta - powiedziała Cieślak. Prace porządkowe na oddanej do użytku obwodnicy zakończą się w styczniu przyszłego roku. Droga krajowa nr 10 łączy Szczecin z Płońskiem (woj. mazowieckie). W okolicach Wyrzyska przejeżdża tą droga około 7,7 tys. samochodów na dobę.