W tym roku turyści i mieszkańcy miasta skorzystają za pół ceny z oferty teatrów, muzeów, kilkudziesięciu lokali gastronomicznych, a także hosteli i hoteli. Jak zapowiadają organizatorzy przedsięwzięcia, w hostelach ceny zaczynają się już od 20 zł od osoby, czterogwiazdkowy hotel w centrum miasta oferuje pokoje dwuosobowe za nieco ponad 130 zł. Dwudniowa akcja swym zasięgiem obejmie nie tylko Poznań, ale też większość gmin wchodzących w skład aglomeracji poznańskiej. Oferty za pół ceny będzie można znaleźć m.in. w Kórniku, Mosinie, Puszczykowie, Swarzędzu i Śremie. Jak powiedział Jan Mazurczak, dyrektor Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej, która jest koordynatorem akcji, w przedsięwzięcie włączyło się blisko 70 restauracji, barów, kawiarni i innych lokali. Wiele z nich serwować będzie turystom lokalne, poznańskie i wielkopolskie dania. W przedsięwzięcie włączyły się poznańskie muzea, Teatr Wielki, Teatr Nowy oraz Centrum Kultury Zamek wraz z zespołem Usta Usta Republika. - Po sześciu latach akcja ma swoich liderów, którzy cieszą się największą popularnością. Co roku oblegane jest Nowe ZOO, Termy Maltańskie, ale coraz większą popularność zdobywają także inne miejsca, niekoniecznie znajdujące się w samym Poznaniu. Są to np. parki linowe w Korzonkowie i Obornikach, oraz centra sportowe w Swarzędzu lub Kórniku - powiedział Mazurczak. Jak wyjaśnił, atutem imprezy jest prezentowanie zwiedzającym miejsc zazwyczaj niedostępnych. - W tym roku będzie to zachowany wraz z oryginalnym wyposażeniem schron przeciwatomowy prezydenta miasta z przełomu lat 50. i 60 XX wieku. Na zwiedzających czeka więc 400 m kw. 'zimnej wojny'. Po raz pierwszy w ramach jednego weekendu będzie także można odwiedzić cztery XIX-wieczne forty: Fort III, Fort Va, Fort VII oraz Fort VIIa - poinformował. Chętni zwiedzą też m.in. Stadion Miejski, Centrum Sztuki i Biznesu Stary Browar, Centrum Wycieczkowe Lech, Salę Ziemi na Międzynarodowych Targach Poznańskich, poznańskie świątynie i Zamek Cesarski. Mazurczak podał, że na uczestników akcji czekają także tematyczne spacery po Poznaniu z przewodnikami mówiącymi po polsku, angielsku i niemiecku, oraz wycieczka autobusowa dla dzieci organizowana przez British Council. W ubiegłym roku z oferty partnerów akcji skorzystało ok. 75 tys. osób, tym razem organizatorzy spodziewają się ok. 100 tys. chętnych na zakup biletów, posiłków i noclegów za pół ceny. - Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z potęgi oferty turystycznej, jaką dysponuje miasto. Partnerzy akcji, już po jej zakończeniu, mówią, że uczestnicy 'Poznania za pół ceny' wracają do nich także w ciągu roku - powiedział Mazurczak. Szczegóły dotyczące akcji znajdują się na stronie www.poznan.pl/polceny Uruchomiono też stronę internetową w wersji angielskiej, niemieckiej, włoskiej i hiszpańskiej. Akcja "Poznań za pół ceny" organizowana jest w Poznaniu od 2008 r. Z roku na rok zdobywa coraz więcej partnerów, wielokrotnie ją nagradzano, a pomysł na weekend za pół ceny zaczęły kopiować inne miasta.