Poznaniacy odwiedzą m.in. Uniwersytet Humboldta. Po stolicy Niemiec będą jeździć samochodami z naklejkami "Poznań". Poznań to prawdziwa studencka Wieża Babel. Studiuje tu 1,5 tysiąca osób z zagranicy. Wśród nich są studenci z Europy Zachodniej, Amerykanie, a nawet mieszkańcy Madagaskaru i Nepalu. Najwięcej studentów z zagranicy zdobywa wiedzę na poznańskim Uniwersytecie Medycznym. Miasto Poznań i władze poznańskich uczelni chcą ściągnąć do stolicy Wielkopolski jeszcze więcej studentów z zagranicy. I to nie tylko po to, żeby się w Poznaniu uczyli, ale także bawili... Młodzież akademicka z Poznania będzie ubrana w koszulki z logo Poznania. Poznańscy studenci po Berlinie będą jeździć specjalnie oznakowanymi samochodami. Do akcji promocyjnej zgłosili się na ochotnika studenci dobrze znający język niemiecki i realia życia w krajach niemieckojęzycznych. Niektórzy z uczestników wyprawy przez kilka lat mieszkali w Niemczech. Wyjazd studentów jest finansowany przez poznański Urząd Miasta. Studenci spędzą w Berlinie jeden dzień. Do Poznania wrócą jutro wieczorem. - To bardzo fajny sposób promocji miasta. Zamierzam bardzo dużo opowiedzieć młodym berlińczykom o naszym mieście i jego walorach turystycznych. Mam nadzieję, że w ten sposób się do siebie zbliżymy - mówi Tomasz Staszewski, student Wyższej Szkoły Języków Obcych w Poznaniu, jeden z uczestników wyprawy. W akcji promocyjnej zostaną wykorzystane nie tylko ulotki z programem poznańskich imprez kulturalnych, ale także tajna broń marketingowa, czyli... szept. Marketing szeptany to nowość na rynku reklamy. Polega na bezpośrednim docieraniu do klientów, za pośrednictwem siatki agentów, zaczepiających przechodniów. Specjaliści twierdzą, że rozmowy z potencjalnymi klientami na dany temat są bardziej skuteczne od tradycyjnej reklamy w mediach. Dzięki szeptanemu marketingowi wiadomości o Poznaniu o i studenckiej imprezie w naszym mieście mają się roznieść pocztą pantoflową po Berlinie. ? Wierzymy, że taka forma marketingu się sprawdzi - mówi Janusz Krysiak z Biura Kształtowania Relacji Społecznych Urzędu Miasta. Młodzi poznaniacy liczą na to, że jednodniowa wycieczka do Berlina przyniesie skutek i młodzi Niemcy przyjadą do Poznania na Juwenalia. Ma ich przyciągnąć min. występ największej gwiazdy imprezy - amerykańskiej grupy "Dog Eat Dog". Bartek Nowak