Jury przyznało także cztery złote, pięć srebrnych i cztery brązowe Harfy Eola - statuetki przedstawiające harfę, której struny porusza wiatr. Nagrody specjalne, promocyjne, wyróżnienia oraz za udane debiuty otrzymało dziesięć zespołów. W tym roku wystąpiło ponad trzystu wykonawców grających, śpiewających i tańczących w 25 zespołach utwory z dawnych epok. Specjalnym wydarzeniem był koncert towarzyszący promocji odrestaurowanego niedawno śpiewnika liturgicznego z 1525 r., nazywanego kaliskim graduałem. Dzieło zostało pokazane publicznie po raz pierwszy. Podczas koncertu specjalnego młodzi artyści wykonali chorały z tego śpiewnika - grali na kopiach dawnych instrumentów, wystąpując w historycznych strojach. Każdy z nich musi znać żelazny "scholowy" repertuar, czyli "Gaude Mater Polonia", "Błogosławiony człowiek" Wacława z Szamotuł, przebój muzyki dawnej "Tourdion" oraz dwa utwory z Tabulatury Jana z Lublina: "Rex" i "Hajducki". Do Kalisza przyjeżdża zawsze kilkuset uczniów z wielu województw, grających i śpiewających w zespołach instrumentalnych, wokalnych, kameralnych i wokalno-instrumentalnych. Jury przyznaje Puchar Ministra Edukacji Narodowej oraz "Harfy Eola". Laureaci otrzymali też prawo uczestnictwa w prestiżowych imprezach: Festiwalu Muzycznym w Starym Sączu, koncercie promocyjnym w ramach 18. Międzynarodowej Letniej Akademii Muzyki Dawnej w Wilanowie, Festiwalu Muzyki Dawnej im. Mikołaja z Radomia w Radomiu i w warsztatach tańców dworskich podczas 12. Festiwalu Cracovia Danza w Krakowie. Takie nagrody zdobyło w tym roku pięć zespołów. Schola Cantorum ma charakter czysto amatorski - nie mogą brać w niej udziału uczniowie szkół muzycznych. To jedyna w kraju tego typu impreza konkursowa dla uczniów, organizowana w czasie ferii zimowych. Jury ocenia u młodych artystów przede wszystkim zgodność prezentowanej przez nich muzyki i tańca oraz stroju z daną epoką, dobór i opracowanie repertuaru, intonację, ogólny wyraz artystyczny i interpretację stylów muzyki dawnej. Zespołowi oceniającemu występy na 33. Scholi Cantorum przewodniczyła Agata Sapiecha z Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie. Jury podkreśliło, że po latach dominacji muzyki średniowiecza i tańców renesansowych w repertuarze pojawiła się wysublimowana sztuka baroku. "Zaczęły przeważać zespoły instrumentalne" - napisało w końcowej ocenie jury.