Projekt musi uwzględnić rozbiórkę i wybudowanie nowej konstrukcji wsporczej, remont i przebudowę przejścia podziemnego pod rondem, remont mostu Uniwersyteckiego, przebudowę i uporządkowanie infrastruktury podziemnej, przebudowę układu drogowego w rejonie ulicy Roosevelta na odcinku od mostu Dworcowego do ulicy Bukowskiej, wybudowanie przejścia podziemnego z okolic Dworca PKP na tereny Międzynarodowych Targów Poznańskich. Konstrukcja wsporcza znajduje się w złym stanie technicznym. Dlatego musi zostać rozebrana. Nowa konstrukcja będzie uwzględniać przedłużenie trasy tramwajowej PST na peron nr 7 dworca głównego PKP oraz wjazd w ulicę Grunwaldzką. Dzięki modernizacji ronda będzie można wprowadzić udogodnienia w układzie komunikacyjno - drogowym. Na ulicy Roosevelta od mostu Dworcowego będzie można wydzielić dodatkowy pas lewoskrętu dla pojazdów kierujących się w ulicę Bukowską oraz przebudować skrzyżowanie Bukowskiej i Roosevelta. ZDM planuje, że otrzyma dokumentację wraz z uzyskaniem wszystkich decyzji budowlanych i środowiskowych do końca maja 2010 roku. Rozpoczęcie prac budowlanych zaplanowane zostało w okresie wakacyjnym - lipiec/sierpień 2010 r. Wykonawca prac będzie miał bardzo napięty harmonogram bowiem termin zakończenia prac to kwiecień 2012 roku. Inwestycja została oszacowana na kwotę ok. 150 mln złotych. Miasto Poznań uzyskało wstępne dofinansowanie unijne z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007 - 2013. Zadanie pod nazwą "Przebudowa węzła komunikacyjnego rondo Kaponiera" realizowane przez Zarząd Dróg Miejskich w Poznaniu znalazło się na liście projektów kluczowych w ramach Działania 7.3. Transport miejski w obszarach metropolitalnych. Wiadomość pochodzi z portalu Tutej.pl