Na targach prezentowane będą produkty i usługi przygotowane specjalnie z myślą o dojrzałych klientach: od propozycji form wypoczynku po ofertę instytucji finansowych. - Można tu będzie zobaczyć nie tylko to, co osobom dojrzałym oferuje rynek, ale także poznać różnorodne propozycje organizacji pozarządowych i poznańskich jednostek miejskich - poinformowała w czwartek Małgorzata Czubak, dyrektor targów. Goście będą mogli podczas imprezy zadbać o swoje zdrowie i kondycję, korzystając z targowej oferty bezpłatnych badań profilaktycznych: poziomu cukru we krwi, poziomu cholesterolu, trójglicerydów, pomiaru ciśnienia tętniczego, a także procentowego pomiaru zawartości tkanki tłuszczowej. Specjaliści udzielać będą porad diabetycznych i dietetycznych. Panie będą mogły wykonać badania mammograficzne. Ci, którzy zainteresowani są modą i urodą, będą mogli skorzystać z konsultacji z kosmetyczkami i wizażystkami. W czasie warsztatów artystycznych i edukacyjnych seniorzy będą mogli rozwijać swoje pasje i talenty. Wysłuchać będzie można prelekcji dotyczących m.in. zdrowia, bezpieczeństwa, wolontariatu 50+. Dla tych, którzy poszukują pracy, zostaną zorganizowane warsztaty, a w punkcie doradztwa zawodowego będzie można indywidualnie porozmawiać z doradcami. Zorganizowane zostaną także specjalne przestrzenie sportowe, na których odbywać się będą pokazy i zajęcia szkoleniowe z różnych dyscyplin. Są wśród nich: qigong leczniczy, czyli starochińskie ćwiczenia usprawniające, joga, zajęcia taneczno-ruchowe, choreoterapia, nordic walking, tai chi i aerobic. Wystawom i warsztatom będą towarzyszyły koncerty. Zaplanowano występy: duetów operetkowych, zespołu wokalnego Affabre Concinui, Chóru Kameralnego UAM w repertuarze Kabaretu Starszych Panów oraz Haliny Kunickiej i Ireny Santor, przy akompaniamencie Czesława Majewskiego. Aktywni 50+ to pierwsze takie targi w Polsce. Według organizatorów seniorzy są atrakcyjną grupą konsumentów, która stale rośnie, zmienia się jej mentalność i styl życia, a co za tym idzie - zakres potrzeb. - A zasoby finansowe tej grupy wzrastają. Według danych MTP, Polacy powyżej 50 roku życia mają miesięcznie do dyspozycji 10,4 mld zł. Uwzględniając emerytów, którzy wg firmy doradczej Deloitte wnoszą na rynek 7 mld zł, okazuje się, że co miesiąc konsumenci 50+ mogą wydawać co najmniej 17,4 mld zł - powiedziała dyrektor Czubak. Targi zakończą się w niedzielę.