Wydany przez label Because Music "IRM" jest trzecim albumem nagrodzonej Cezarem za "Antychrysta" Charlotte Gainsbourg. Kształt płyty i aranżacje utworów Gainsbourg w całości zawdzięcza amerykańskiemu artyście Beckowi. Beck tłumaczył, że na potrzeby albumu stał się "przezroczysty", że stał się "pośrednikiem", który przez muzykę oddaje świat Charlotte Gainsbourg. Tymczasem rezultat jest bardzo "beckowski". Na płycie znalazły się kompozycje inspirowane amerykańskim folkiem czy americaną, ale także ciężkie rytmy elektroniczne, jak tytułowy "IRM", w którym artyści używają prawdziwych odgłosów IRM-u, czyli "imagerie par resonance magnetique" (Obrazowanie rezonansu magnetycznego), zainspirowanych skutkami wypadku, któremu dwa lata temu uległa 38-letnia Gainsbourg. Poznański festiwal Malta obchodzi w tym roku swoje 20-lecie. Impreza, która u swych źródeł była festiwalem ulicznym - a według niektórych ludycznym - świętującym nowo odzyskaną wolność bycia razem w przestrzeni publicznej, stała się dzisiaj jednym z najważniejszych festiwali artystycznych w naszej części Europy. Skupiająca się początkowo na spektakularnych pokazach plenerowych wokół poznańskiego sztucznego jeziora (od którego zaczerpnęła swoją nazwę), Malta zaczęła stopniowo wzbogacać i różnicować swoją artystyczną ofertę, wchodząc jednocześnie w coraz to nowe przestrzenie miejskie: dziedzińce, rynki, place, parki, ale także hale, fabryki i zamknięte sale teatralne. Z czasem - w związku ze zróżnicowaną ofertą programową - festiwal podzielił się na kilka nurtów dedykowanych odrębnym dziedzinom twórczości: Teatr/Performance, Muzyka, Taniec, Film/Sztuki wizualne, Nowe sytuacje i Varia.