Dwaj młodzi franciszkanie z Poznania wpadli na nowy sposób docierania do wiernych. Nie ograniczyli się tylko do strony internetowej, ale także zamieszczają na niej programy video. "Bez sloganu" - to 5-minutowy program, w którym o. Jakub Waszkowiak oraz o. Leonard Bielecki odpowiadają na pytania przysłane przez internautów. Program powstaje w bardzo prymitywnych warunkach, jest nagrywany zwyczajnym aparatem cyfrowym, bez operatora, sepcjalistycznego oświetlenia i dźwiękowca. Jak powiedział o. Jakub: - Wielkie dzieła rodzą się w skromnych warunkach. YouTube nauczył nas, że wystarczy pomysł i zapał - dodaje o. Leonard. Zakonnicy w krótkim programie odpowiadają na pytania, sprzeczają się, dyskutują, toczą swobodną rozmowę niepozbawioną drobnych złośliwości i żarcików. Program jest dynamiczny i co ważne nieprzerywany przez reklamy. Autorzy starają się nie zanudzać widza swoim przekazem. Pilnują, żeby ich audycja nie przekraczała wyznaczonych ram czasowych. - Stop! Minęło pięć minut - mówi o. Jakub, wstaje i wychodzi z kadru. Wiadomość pochodzi z portalu Tutej.pl