Na biennale składają się cztery główne wystawy odbywające się w różnych miejscach Poznania, m.in. w Centrum Kultury "Zamek", w Starym Browarze i w Galerii Miejskiej "Arsenał". Towarzyszy im kilka ekspozycji fotografii w wybranych poznańskich galeriach. - Biennale zatytułowane jest "Fotografia/Ideologia/Polityka" i taką problematykę analizują zaproszeni do udziału w nim kuratorzy. Organizatorzy zaprosili czworo kuratorów: Macieja Symanowicza, Izabelę Kowalczyk, Marka Krajewskiego i Krzysztofa Jureckiego. Każdy z nich przygotował inną wystawę, zapraszając według własnych kryteriów wybranych artystów - powiedziała Zofia Starykiewicz z Galerii Miejskiej Arsenał, współorganizator biennale. Izabela Kowalczyk przygotowała projekt "Uroki władzy (o władzy rozproszonej, ideologii i o widzeniu)". Do udziału w wystawie zaproszeni zostali m.in. Zbigniew Libera, Izabella Gustowska, Elżbieta Jabłońska i Tomek Kozak. - Kowalczyk tropi i analizuje wpływ władzy na kulturę i na nasze życie. Nie chodzi o rzeczywistą, polityczną władzę, ale władzę ukrytą, również tą, która determinuje nas i określa to, na co zwracamy uwagę, a co pomijamy - powiedziała Starykiewicz. Projekt Marka Krajewskiego "Kłopotliwe obrazy", udostępniony w otwartej przestrzeni miejskiej, prezentuje siłę i władzę obrazów fotograficznych oraz dokumentuje ich odbiór. - Projekt pokazuje "kłopotliwe obrazy", które burzą spokój odbiorców. W przestrzeni pojawiają się prace, które zaskakują swoją tematyką i wymową, albo lokalizacją. Jest też zapis reakcji ludzi na pojawianie się tych obrazów - wyjaśniła Starykiewicz. W Starym Browarze eksponowana jest wystawa Krzysztofa Jureckiego "Od problemu symulacji do nowego symbolizowania". Kurator konfrontuje ze sobą artystów z różnych pokoleń i regionów - obok Polaków pokazuje prace twórców m.in. z Węgier, Japonii i Czech. Ich realizacje, odnoszące się do problemów przemocy, terroryzmu, relacji międzykulturowych, prowokują pytania o miejsca graniczne władzy. W Centrum Kultury "Zamek" prezentowana jest wystawa przygotowana przez Macieja Szymanowicza "Budowniczowie 'Świata Fotografii'. Polska fotografia drugiej połowy lat 40". Dotyczy ona okresu od zakończenia działań wojennych na terytorium Polski do otwarcia wystawy pt. "Pokój zwycięża" w Muzeum Narodowym w Warszawie w grudniu 1949 roku. - Jest to próba pokazania tego, co działo się w Polsce w tym bardzo wczesnym okresie po II wojnie światowej. Jest to okres o tyle ciekawy, że przewinęło się przez niego dużo różnych postaw. Było dużo dokumentów pokazujących zniszczenia wojenne, pojawił się problem Ziem Odzyskanych - fotografia musiała wpisać się w oficjalne hasła mówiące o powrocie do macierzy. Dodatkowo pokazujemy inne postawy artystyczne: próby powrotu do przedwojennych idei piktorializmu, prezentujemy też prace artystów związanych z awangardą i fotografie autorów zmierzających w stronę socrealizmu - powiedział Maciej Szymanowicz. Na wszystkich wystawach prezentowanych w ramach biennale można zobaczyć ok. tysiąca prac 130 autorów. Impreza potrwa do 7. czerwca.