Konkurs przeznaczony jest dla młodzieży w wieku 13-15 lat. Wystarczy wejść na stronę www. zostanolimpijczykiem.pl i do 25 stycznia odpowiedzieć na 4 pytania związane z tematyką igrzysk. Nagrodę główną, prawie dwutygodniowy wyjazd do Kanady na igrzyska, zdobędzie tylko 1 osoba. Hasłem "Zostań Olimpijczykiem" firma Samsung, Oficjalny Partner Igrzysk Olimpijskich w Dziedzinie Telekomunikacji, pragnie wzniecić ducha olimpijskiego wśród młodych osób. Tegoroczny konkurs to kontynuacja rozpoczętej przed 3 laty akcji edukacyjnej realizowanej w szkołach, mającej na celu popularyzowanie sportu i idei olimpijskich. Do jej przeprowadzenia zaproszono dwie znane postaci sportowe, które stały się ambasadorami kampanii - Pawła Zygmunta, wybitnego panczenisty i olimpijczyka, 40-krotnego mistrza Polski oraz Katarzynę Zygmunt, jedynego kobiecego sędziego hokeja na lodzie w Polsce. W spotkaniach z nimi organizowanymi w szkołach podstawowych i gimnazjalnych od 2007 roku wzięło udział ponad 30 tys. młodych osób. - Chcemy nauczyć młodzież, że nigdy nie powinno się rezygnować ze swoich marzeń. Każdy z nas ma w sobie talent, trzeba go tylko odkryć i pielęgnować, każdy może być olimpijczykiem w swojej dziedzienie. Tę właśnie ideę staramy się zaszczepić wśród młodych ludzi - twierdzą zgodnie Katarzyna i Paweł Zygmuntowie. Specjalnym ambasadorem tegorocznej akcji jest także Paulina Ligocka, która w Vancouver będzie rywalizować o olimpijskie laury w konkurencji halfpipe. - Historie wielkich sportowców to doskonałe przykłady na to, że warto wierzyć w siebie. Najważniejszym przesłaniem płynącym z idei akcji Zostań Olimpijczykiem jest to, że każdy z nas może zostać mistrzem, liczą się tylko chęci i wytrwałość. Cieszę się, że mogę pomóc dotrzeć z tym przekazem do młodych osób, które dopiero marzą o karierze sportowca - powiedziała Paulina Ligocka. Honorowy patronat nad akcją objęli Polski Komitet Olimpijski oraz Ministerstwo Sportu i Turystyki. Patronem medialnym jest TVP Sport.