Francuskimi doświadczeniami w uczynieniu z roweru pełnoprawnego elementu ruchu miejskiego z łodzianami podzielił się Olivier Schneider reprezentujący francuskie organizacje rowerowe. - Miasto, które chce być atrakcyjne, musi oferować swoim mieszkańcom dobre warunki do zamieszkania, a więc czyste powietrze i niski poziom hałasu. Rower jako środek transportu miejskiego wszystko to zapewnia - mówi. Olivier Schneider przypomniał również zmagania francuskich rowerzystów o równouprawnienie z innymi środkami transportu. Przełomem była tutaj ustawa z 1996 roku o wprowadzeniu obowiązku "zaprojektowania tras dla rowerów" przy każdej nowo budowanej lub remontowanej drodze o charakterze miejskim. Umożliwiło to mieszkańcom miast dojazd rowerem do pracy lub do szkoły. Obecnie można mówić o prawdziwej rewolucji transportowej. W niektórym częściach miast komunikacja zbiorowa i rower w zupełności zastąpiły ruch samochodowy. - Mam nadzieję na podobne zmiany w Polsce. Wiele już zrobiono, ale niezbędna jest dobra informacja o zaletach korzystania roweru i jego konkurencyjności czasowej np. z samochodem na dystansie do 7 kilometrów - twierdzi Olivier Schneider. A poza tym codzienna jazda na rowerze to czysta przyjemność, zaoszczędzone pieniądze i znakomita forma. Wiadomość pochodzi z oficjalnej strony miasta Łódź.