Umowa między Polskapresse i wydawcą "The Times" zakłada współpracę redakcyjną i wykorzystanie marki brytyjskiej gazety. "Nasi brytyjscy koledzy zarówno jeśli chodzi o jakość dziennikarstwa, jak i pomysły komercyjne będą dla nas nieocenioną inspiracją, polski czytelnik zasługuje na najwyższą jakość" - napisał redaktor naczelny nowego dziennika Paweł Fąfara. Przypomniał, że sprzedaż "The Times" w ciągu kilkunastu lat wzrosła z 350 do prawie 700 tys. egzemplarzy. Jednocześnie kierownictwo Polskapresse podkreśliło, że mimo wprowadzenia nowego dziennika ogólnopolskiego zachowane zostaną dotychczasowe tytuły gazet regionalnych wydawanych obecnie przez grupę, a nowy partner prasowy pomoże zdynamizować rynek prasy lokalnej. "Największą siłą Polskapresse pozostają tytuły prasy regionalnej i niekwestionowane doświadczenie naszych dziennikarzy. To nie przeszkadza nam korzystać z najlepszych światowych wzorców i doświadczeń przy tworzeniu nowej ogólnopolskiej gazety" - zapewnił wiceprezes Polskapresse Tomasz Wróblewski. Polskapresse poinformowała, że jest na etapie "ostatecznych przygotowań do uruchomienia nowej gazety ogólnopolskiej, które planowane jest na jesień tego roku". Kolejne szczegóły dotyczące startu nowego dziennika przekazywane będą mediom sukcesywnie. "The Times" jest jedną z najbardziej znanych i prestiżowych gazet na świecie. Powstał w 1788 roku. "The Times" codziennie czyta 1,8 miliona osób, a wersję on-line ponad 10 milionów internautów. "The Times" i "The Times Online" są częścią Times Newspaper Ltd wchodzącej w skład News International Ltd. Grupa Wydawnicza Polskapresse wchodzi w skład międzynarodowego koncernu Verlagsgruppe Passau. Polskapresse wraz ze spółkami stowarzyszonymi wydaje osiem dzienników regionalnych, trzy dodatki telewizyjne, cztery tygodniki ogłoszeniowe oraz bezpłatną gazetę "Echo Miasta", która w poniedziałki i czwartki ukazuje się w siedmiu miastach Polski. W skład Grupy Polskapresse wchodzą także media internetowe m.in. serwisy ogłoszeniowe Gratka.pl i Alegratka.pl, miejski portal informacyjny NaszeMiasto.pl, serwis motoryzacyjny Motofakty.pl oraz gazety internetowej Wiadomości24.pl. Od 2004 r. działa też Agencja Prasowa Polskapresse przygotowująca codzienny serwis informacyjny dla gazet regionalnych.