Sport zapełnia puby
W Warszawie pojawiają się kolejne bary dla kibiców. Będzie ich jeszcze więcej, bo ten rok będzie wyjątkowo obfity w największe imprezy sportowe.
Jak zapewniają jego właściciele, nie jest to typowa knajpa, gdzie kibice zbierają się tylko przed najważniejszymi meczami. - Chcemy, żeby grupy miłośników sportu wspólnie bawiły się tu także na parkiecie - mówi Anna Walichnowska, menedżer Maracany.
Jedzenie i sport
W klubie przy Chłodnej transmisje zawodów sportowych wyświetlane są za pomocą trzech projektorów oraz na kilku dużych telewizorach. Właściciele zapraszają na wspólne śledzenie meczów futbolowych oraz wielu mniej popularnych dyscyplin.
Otwarty dziesięć lat temu pub Champion kiedyś był jedyną knajpą w stolicy o charakterze sportowym. Dzisiaj wyrosła mu spora konkurencja. Choćby w postaci pizzerii La Torre na Ursynowie. Jedzenie i sport okazało się na tyle dobrym połączeniem, że właściciele tego lokalu właśnie planują otwarcie kolejnych.
- Dwie sportowe pizzerie otworzymy w maju, a do końca roku przybędzie ich jeszcze dziesięć - zapowiada Piotr Zientala, właściciel La Torre. - W każdej z nich na ścianach wisieć ma po kilka ekranów, pokazujących kanały sportowe. Inne knajpy nie zostają w tyle, np. w barze Gol na ul. Księcia Bolesława kibice od niedawna mogą oglądać mecze na ekranie o wymiarach 2,5 x 1,8 m. - To bez porównania lepsza jakość niż małe telewizorki, które do niedawna dominowały w pubach - przekonuje Jacek Dudka, kierownik lokalu.
Grupowe kibicowanie
Właściciele sportowych klubów w stolicy nie muszą obawiać się braku klientów. Przynajmniej w najbliższych miesiącach. Ten rok będzie bowiem wyjątkowo obfity w największe imprezy, które na żywo i w całości transmitować będą telewizje.
Między 7 a 29 czerwca na boiskach Austrii i Szwajcarii odbywać będą się Mistrzostwa Europy w piłce nożnej. Przez ponad dwa tygodnie sierpnia (8-24) cały świat będzie patrzył na Pekin, gdzie zaplanowano olimpiadę - największe wydarzenie sportowe świata.
- Polacy pokochali wspólne kibicowanie w pubach czy barach. Dlatego ich właściciele coraz częściej montują u siebie duże telewizory - mówi Paweł Kwiatkowski, rzecznik prasowy Kompanii Piwowarskiej (producenta m.in. piw Tyskie czy Lech), która w czasie najważniejszych transmisji sportowych w tym roku planuje specjalne akcje dla fanów sportu kibicujących w popularnych lokach w Warszawie. Z nieoficjalnych informacji wynika, że kilka polskich browarów zastanawia się nad stworzeniem w stolicy plenerowych knajpek dla kibiców. Miałyby działać w czasie Euro 2008 i igrzysk.
Marzena Zemlich