Wystartowali spod wieżowca Delty w centrum Poznania. Ścigały się Porsche, Fordy, a także klasyczne Fiaty 126p i Trabant 601. RWMP jest zaliczany jest do klasyfikacji Pucharu Polski Automobilklubów i Klubów. Automobilklub Wielkopolski w sobotę 8 marca zorganizował "Rajd Wyzwolenia m. Poznania". Ten najważniejszy KJS sezonu, zaliczany do klasyfikacji Pucharu Polski Automobilklubów i Klubów (III Runda) oraz Rajdowych Samochodowych Popularnych Mistrzostw Okręgu (II Runda) zgromadził na starcie aż 86 załóg z całej Polski. Patronat Honorowy nad imprezą objął Komendant Komisariatu Autostradowego Policji w Poznaniu - Komisarz Jarosław Bezak. Bazą rajdu był Tor "Poznań", gdzie odbyło się m.in. wnikliwe badanie kontrolne, na którym szczególny nacisk położono na pomiar głośności układów wydechowych startujących aut. Po odprawie zawodnicy wyruszyli na uroczysty start, który zlokalizowany był w centrum Poznania na ul. Towarowej, pod biurowcem Delta. Na starcie obecny był Prezes AW - Robert Werle oraz Patron Honorowy rajdu - Komisarz Jarosław Bezak. Organizatorzy przygotowali niespodziankę dla każdej ze startujących pań. Każda z nich, bez względu na zajmowany fotel, kierowcy lub pilota - z okazji Dnia Kobiet otrzymała różę. Zgromadzeni kibice mogli podziwiać całą plejadę wspaniałych pojazdów. Niewątpliwie najwięcej emocji wzbudzało doskonale znane z profesjonalnych tras rajdowych Mitsubishi Lancer Evo 8. Obok niezwykle mocnych aut klasy Lancera czy Subaru Impreza, w rajdzie startowały też takie rodzynki jak Trabant 601 czy Fiat 126p. W rajdzie brali też udział członkowie klubów Porsche oraz Fordów Puma i Cougar. Po uroczystym starcie załogi powróciły na Tor "Poznań", gdzie rozpoczęło się prawdziwe rajdowanie na próbach przygotowanych przez Rajdowego Mistrza Polski, Instruktora Szkoły Bezpiecznej Jazdy - Tomasza Płaczka. Z toru rajdowcy udali się w trasę okrężną do Mosiny, Rogalinka oraz Kotowa, skąd powrócili na Tor, gdzie po ponownym pokonaniu 6 prób, mogli wreszcie odpocząć na mecie. Zwycięzcami rajdu została załoga - Janusz Szafraniec / Łukasz Wawrzyniak (A.Tomaszowski, Mitsubishi Lancer Evo 8), drugie miejsce przypadło załodze Michał Smejda / Dariusz Gurdziołek (A.Tomaszowski, Mazda 323 GTR) a trzecie - Daniel Nowak / Tomasz Przysuszyński (A.Tomaszowski, Audi S2). W klasie pierwszej, I miejsce zajęli - Dariusz Bartkowiak / Kamila Leżała (A.W., Daewoo Tico), w klasie drugiej - Grzegorz Pendryk / Marcin Bandura (A. Dolny Śląsk, Peugeot 106), w klasie trzeciej - Adam Tomalak / Jakub Domański (A.Polski, Citroen Saxo), w klasie czwartej Artur Obuchowski / P.Pluciński (A.W., Nissan Almera GTi), w klasie piątej Michał Smejda / Dariusz Gruziołek (A.Tomaszowski, Mazda 323 GTR). W klasyfikacji klubowej triumfował Automobilklub Dolny Śląsk przed A.Tomaszowskim i A.Wielkopolskim. Ponadto załoga Izabella / Katarzyna Bzyl, otrzymała wyróżnienie w postaci pucharu specjalnego Komendanta Komisariatu Autostradowego Policji w Poznaniu - Komisarza Jarosław Bezaka. Zwycięzcy oprócz pucharów otrzymali nagrody ufundowane przez sponsorów. Zbyszko Zalewski Wiadomość pochodzi z portalu Tutej.pl