W listopadzie odbywa się trzecia część tegorocznej edycji festiwalu; w lutym gościem imprezy był Piotr Borowski, aktor i reżyser związany wcześniej z Teatrem Laboratorium Jerzego Grotowskiego, a w marcu - czesko-fiński Teatr Krepsko. Obecna edycja festiwalu to tematyczne spotkania z wybranymi artystami. W programie znalazły się nie tylko spektakle, ale również prezentacje filmów, spotkania, wykłady i seminaria. W niedzielę artyści Teatru ZAR zademonstrują publiczności kulisy swojej pracy. Teatr jest międzynarodową grupą, założoną przez stażystów Instytutu Grotowskiego, którą inspirują tradycyjne pieśni. Jej członkowie brali udział w wyprawach do Gruzji, Grecji, Bułgarii, Egiptu, Iranu, na Korsykę i Sardynię, gdzie zbierali materiał muzyczny wykorzystywany w przedstawieniach. Najważniejszym doświadczeniem dla grupy stał się pobyt w Swanetii w Górnym Kaukazie i praca z pieśniami Swanów, którzy przechowali w swojej tradycji wielogłosowe utwory. Jest to najstarsza formą wielogłosu w Gruzji, a być może nawet i na świecie. ZAR zaprezentuje w ciągu kilku festiwalowych dni swój tryptyk "Ewangelie dzieciństwa" złożony ze spektakli: "Uwertura. Fragmenty o przeczuciach nieśmiertelności ze wspomnień wczesnego dzieciństwa"; "Cesarskie cięcie. Próby o samobójstwie" i "Anhelli. Wołanie". Także w niedzielę wystąpi sześcioosobowy chór męski śpiewający korsykańskie, polifoniczne pieśni religijne. Organizatorem festiwalu jest szczeciński Teatr Kana. Trzecia część tegorocznej edycji potrwa do 7 listopada. Festiwal od początku swego istnienia -đđ pierwsze Spotkania Teatralne "Okno" odbyły się w 1997 r. - prezentował różnorodne nurty poszukiwań twórczych obecnych we współczesnym teatrze alternatywnym, ważna była również wymiana doświadczeń między twórcami oraz nieformalna edukacja artystyczna i kulturalna. W ciągu 14 edycji zaprezentowano w Szczecinie kilkadziesiąt zespołów z całego świata, m.in. Teatr Gardawan, Meda, Teatr Jedenastu Snów, Teatr Kresu Nocy, Teatr Tańca Vogue, Manasrytm, Dikanda. Jednocześnie zapraszane byłe uznane polskie zespoły: Teatr Porywacze Ciał, Teatr Stajnia Pegaza, Teatr Wiczy, Teatr 36 zł, Teatr Usta Usta, Biuro Poszukiwań Teatralnych. Od 2002 r. festiwalowe edycje mają określony temat, wokół którego ogniskują się prezentacje i program. Dotychczas były to m.in. taniec, performance, antykonsumpcjonizm/multimedia, aktor niekonwencjonalny.