Lipcowy ranking medialności polskich klubów piłkarskich ogłosiła agencja informacyjna "Press-Service Monitoring Mediów". Warto zaznaczyć, że gdyby Polonia była rozstawiona z drużynami ekstraklasy, zajęłaby 11. miejsce! Oznacza to, że bytomski klub godnie rywalizuje z uczestnikami eliminacji Ligi Mistrzów i Ligi Europejskiej takimi, jak Wisła Kraków, Lech Poznań czy Legia Warszawa. Wcześniej ukazała się równie dobra wiadomość o zajęciu przez Polonię 3. miejsca pod względem e-marketingu. Raport przedstawia wyniki z analizy działań prowadzonych przez kluby na oficjalnych stronach internetowych i w mediach społecznościowych. Badanie Polska Piłka dotyczące medialności, przeprowadzone zostało na podstawie monitoringu 1100 tytułów prasy ogólnopolskiej i regionalnej oraz 20 najpopularniejszych portali internetowych. W lipcu 2011r. przeanalizowano 14,8 tys. publikacji. Łącznie od początku badania - czyli od 1 marca 2010 r. do 31 lipca 2011 r. analitycy wzięli pod uwagę około 210 tys. informacji. Medialny sukces bytomskiego klubu, pomimo spadku z ekstraklasy, nie powinien być zaskoczeniem, ponieważ marka Polonii w kraju oraz wierność i zainteresowanie klubem wśród kibiców są powszechnie znane. Wiadomość pochodzi z oficjalnej strony miasta Bytom.