W wydanym w środę komunikacie rzecznik zarządu berlińskiego lotniska dr Rainer Schwarz podkreślił, że nowy port lotniczy będzie dysponował 65 miejscami postojowymi dla samolotów, a w ciągu godziny będzie mógł odprawić 7,5 tys. pasażerów i przeprowadzić 70 operacji lotniczych. Wskazał także m.in. na doskonałe połączenie autostradowe, dzięki czemu trasę z lotniska BBI do stadionu we Wrocławiu będzie można pokonać w ciągu niespełna trzech godzin. Port lotniczy BBI, ma być oddany do użytku 1 listopada 2011 r. "Jeśli Wrocław znajdzie się w gronie miast, w których będą rozgrywane mecze w ramach Euro 2012, chciałbym w imieniu zarządu BBI zadeklarować - w przypadku takiej potrzeby - wolę współpracy z miastem Wrocław i regionem Dolnego Śląska w przygotowaniach i realizacji Euro 2012" - napisał w komunikacie Schwarz. Kwestia nawiązania ewentualnej współpracy była już omawiana na spotkaniu, w którym oprócz Schwarza uczestniczył m.in. wojewoda dolnośląski Rafał Jurkowlaniec. Jurkowlaniec dodał, że nawiązanie współpracy z władzami berlińskiego lotniska, to dodatkowy argument w rozmowach z UEFA na temat organizacji meczu EURO 2012 we Wrocławiu. - Współpraca z Niemcami i ich gotowość z całą pewnością nam nie zaszkodzą - mówił wojewoda. Wojewoda jest przekonany, że Wrocław zdąży z budową terminala, ale "naszym zabezpieczeniem, dodatkowym argumentem w rozmowach z UEFA" jest gotowość Niemców, którzy deklarują chęć pomocy i współpracy." We Wrocławiu dla potrzeb organizacji Euro 2012 planowana jest budowa nowego terminalu pasażerskiego na lotnisku. Pod koniec marca wojewoda dolnośląski wydał już pozwolenie na budowę wartego blisko 400 mln zł obiektu. Przetarg na budowę zostanie rozstrzygnięty prawdopodobnie w połowie maja. Budowa ma się rozpocząć na przełomie czerwca i lipca, a zostanie zakończona w czerwcu 2011 r. Być może w czwartek nastąpi otwarcie ofert w przetargu na wykonawcę budowy drogi łączącej wrocławskie lotnisko ze stadionem na Euro, który powstaje na Maślicach.