Podczas uroczystej Gali w drugim dniu odbywającego się w Warszawie Festiwalu Promocji Miast Polskich wręczono nagrody w konkursie Złote Formaty. Konkurs obejmował cztery kategorie: plakat reklamowy, wydarzenie specjalne, strona internetowa oraz wydawnictwo promocyjne. W konkursie Złote Formaty mogły wziąć udział wyłącznie projekty, które realizują cele promocyjne miast i służą budowaniu ich pozytywnego wizerunku. W tegorocznej edycji zgłoszono 104 projekty z 54 miast. Nagrodą główną w konkursie Złote Formaty jest outdoorowa kampania reklamowa o wartości 100 tys. PLN w ramach każdej z kategorii konkursowych. Kampanie zostaną zrealizowane na nośnikach Grupy Ströer, organizatora Festiwalu. Łączna wartość nagród w I edycji Festiwalu Promocji Miast Polskich wynosi 400 tys. PLN. Ponadto projektom, które zajęły kolejno 1, 2 i 3 miejsce w każdej z czterech kategorii konkursu przyznane zostały Statuetki Złotych Formatów oraz Dyplomy. - Poziom nadesłanych prac był bardzo wysoki. Zarówno biorąc pod uwagę koncepty kreatywne poszczególnych projektów jak i rozmach w ich realizacji oraz ich potencjał medialny. Myślenie o promocji miast właściwie dopiero się zaczyna. To jest początek drogi. Zatem z dużą nadzieją możemy myśleć o tym, co miasta w swoich ambicjach i rosnącej świadomości w zakresie realizacji projektów promocyjnych będą przygotowywały w przyszłości - powiedział Janusz Malinowski, prezes zarządu Grupy Ströer, Organizatora Festiwalu. Tegoroczni laureaci konkursu Złote Formaty: Kategoria plakat reklamowy: Miejsce I - Poznań, za plakat Pierwszy Krzyk Miejsce II - Jelenia Góra - za plakat 48 Wrzesień Jeleniogórski 2006 Miejsce III- Kraków - za plakat W Krakowie nie ma czasu na sen Kategoria wydarzenie specjalne: I miejsce - Włocławek - Break Session Włocławek 2006 II miejsce - Zamość - Międzynarodowa Wystawa Sztuki Współczesnej ? Idea of City ? Invisible Cities III Miejsce - Tychy - Fiat jest w Tychach. Będziemy o tym trąbić Kategoria wydawnictwo promocyjne: Miejsce I - Rzeszów - "Podania, legendy i opowieści z Rzeszowa i okolic przez dzieci rysunkami ilustrowane" - kalendarz na 2007 rok Miejsce II - Jarocin - Magazyn "Japi - Jarociński przegląd informacji" Miejsce III- Bytom - Miesięcznik - "Informator Miejski Rynek 7" 2006 Kategoria Strona WWW: Miejsce I - Niepołomice - za stronę www.niepolomice.com Miejsce II - Kraków - www.krakow.pl/weekend Miejsce III - Łódź - www.cityoflodz.pl Ponadto, Organizator Festiwalu zdecydował się przyznać Wyróżnienia: Malbork - w kategorii wydarzenie specjalne za projekt Oblężenie Malborka Gdynia - w kategorii wydarzenie specjalne za projekt Forum Gospodarcze Wolin - w kategorii wydarzenie specjalne za projekt Festiwal Wikingów Gdańsk - w kategorii wydawnictwo promocyjne za Folder: Gdańsk: czasy, miejsca, ludzie Pierwsza edycja Festiwalu Promocji Miast Polskich dotyczącego wiedzy na temat promocji miast i najciekawszych projektów z nią związanych odbyła się w dniach 17-18 kwietnia 2007r w Warszawie. Festiwal organizowany przez Grupę Ströer pod patronatem Związku Miast Polskich i Polskiej Organizacji Turystycznej zgromadził ponad 400 uczestników, w tym reprezentantów ponad 120 polskich miast, jak również przedstawicieli środowiska akademickiego, ośrodków badawczych, biznesu i branży reklamowej. Wykłady poprowadzili specjaliści z branży marketingowej, eksperci-praktycy z Polski i zagranicy, autorytety w zakresie planowania i realizacji kampanii reklamowych, identyfikacji wizualnej, public relations, badań, tworzenia strategii rozwoju miast i promocji oraz marketingu terytorialnego. Gościem specjalnym Festiwalu był Simon Anholt, uważany za czołowego światowego eksperta w tworzeniu strategii marek krajów, miast i regionów. Doświadczeniami Berlina w zakresie promocji podzieliła się Caterina Erceg z Berlin Tourismus Marketing. Podczas Festiwalu swoje strategie promocyjne zaprezentowały też Łódź, Kraków i Wrocław. W drugim dniu Festiwalu odbył się Panel Prezydentów, w którym udział wzięli prezydenci Krakowa, Warszawy, Gdańska, Łodzi, Szczecina, Torunia oraz Katowic. Dyskutowano o tym, jak skutecznie promować miasta - jakie bariery i wyzwania pojawiają się przed polskimi miastami w tym kontekście.