Przypomnijmy, że w tym mieście swoje mecze rozgrywała "polska" grupa, odbywały się też półfinały i finał imprezy. Impactor jest najstarszym konkursem marketingowym w Polsce, a jego laureaci są wybierani już od 12 lat. Ich wyboru dokonuje - metodą głosowania, pod nadzorem Firmy Doradczej KPMG - Akademia Mediów i Reklamy, złożona z laureatów wszystkich minionych edycji. Wybór PZPS na tegorocznego zwycięzcę akademia uzasadniła następująco, uznając: "profesjonalizm i efektywność w promowaniu polskiej siatkówki, (...) za ogromny sukces sportowy i medialny". To nie pierwsza nagroda dla siatkarskiego czempionatu. W listopadzie ubiegłego roku Łódź została laureatem Nagrody Biznesu Sportowego Demes 2009 - w kategorii "sport w miastach i regionach", a za "sportowe wydarzenie roku" uznano właśnie mistrzostwa Europy w piłce siatkowej kobiet. W Atlas Arenie w krótkim czasie było ponad 330 tysięcy kibiców. Prawdziwy frekwencyjny rekord padł podczas finału i półfinałów, kiedy to na trybunach zasiadło 14 tys. ludzi. Przed telewizorami najwięcej kibiców zgromadziło się podczas meczu z Bułgarkami, który oglądało ponad 4,7 mln osób. ed Informacja pochodzi z oficjalnej strony UM Łódź.