Niekonwencjonalne spoty telewizyjne, promujące wyjątkowy klimat stolicy Pomorza, przygotowała jedna z wiodących na polskim rynku agencji reklamowych. Billboardy, artykuły prasowe, banery internetowe, spoty telewizyjne i study press dla zachodnich dziennikarzy to wynik aktywności Referatu Promocji Miasta i jego partnerów, zaangażowanych w działania na rzecz budowania pozycji Gdańska w Europie. Kampania promocyjna, na którą miasto przeznaczyło 1,8 mln złotych, skierowana jest do Brytyjczyków i Irlandczyków, a także do mieszkańców Polski. Jej odbiorcy to przede wszystkim ludzie w wieku 25-55 lat, mieszkańcy dużych miast, ze średnim lub z wyższym wykształceniem. To osoby ciekawe nowych miejsc i wydarzeń, zainteresowane zwiedzaniem, kulturą, rozrywką. Media zagraniczne dobrano bardzo precyzyjnie, aby zmaksymalizować dotarcie do potencjalnych turystów zagranicznych. Tylko w stacjach telewizyjnych Discovery Channel i Discovery Travel & Living kampanię zobaczy blisko 4 500 000 osób, a w internecie ok. 5 000 000 unikalnych użytkowników. Celem kampanii jest dalsze sukcesywne budowanie wizerunku Gdańska jako miejsca, które przyciąga nie tylko niezwykłą historią i kultura, ale także specyficznym klimatem i całkiem współczesnymi atrakcjami. Dzięki tak bogatej i różnorodnej ofercie turystycznej każdy jest w stanie znaleźć w tym mieście coś dla siebie. Kampania ma pomóc w przyciągnięciu większej liczby turystów, zwłaszcza zagranicznych. Duży nacisk położono w niej na rozwój turystyki weekendowej, której główne cele to zwiedzanie zabytków, uczestniczenie w wydarzeniach kulturalnych, rozrywka i zakupy. Ten rodzaj podróżowania ułatwiajš bezpośrednie połączenia (zwłaszcza tanich linii lotniczych) między Gdańskiem a miastami Anglii, Szkocji i Irlandii. Gdańsk. Odważ się. Zobacz sam. / Take a chance. See for Yourself. Oto hasło kampanii reklamowej, której najważniejszym zadaniem jest zwrócenie uwagi na fenomen tego miasta. Gdańsk kusi subtelnie. Nie zdradza od razu swoich atrakcji, ale pokazuje je przez lekko uchylone drzwi. Piękne gdańskie zabytki pełniš jedynie rolę wysmakowanej scenografii. Głównym bohaterem jest to niepowtarzalne "co?", tajemnicza siła zauważalna w gdańskiej historii i teraźniejszości. Choć nie wiadomo, czym jest dokładnie, skąd się wzięła i od kiedy działa, to wiadomo na pewno, że istnieje, bo świadczą o tym także fakty historyczne. Gdańsk to miasto o niezwykłym, tajemniczym klimacie, mające genius loci, miasto, w którym zdarzały się i nadal zdarzają rzeczy gdzie indziej niemożliwe. To właśnie odróżnia Gdańsk od mnóstwa innych, równie pięknych miast. Nie można tego fenomenu opisać, ale można go poczuć. Dlatego jeśli chcesz przeżyć coś wyjątkowego, przyjedź do Gdańska i "zobacz sam" - brzmi przesłanie tej kampanii.