Kampania społeczno-edukacyjna rozpoczyna się w sobotę w olsztyńskim amfiteatrze koncertem na powitanie studentów w Olsztynie. Jako gwiazda wystąpi zespół Hunter, a oprócz niego: Enej, Kofeina, Kookaburra, Lido, Skyscream, Shannon, To Dobro, Transsexdisco i Zygmunt. W programie jest również wykonanie hymnu "O Warmio moja miła" przez gitarzystów zespołów Kookaburra, Lido i Transsexdisco w trzech wersjach: rockowej, metalowej i ska. W trakcie wykonywania hymnu na scenie odbędzie się happening z Mikołajem Kopernikiem w roli głównej. Impreza odbędzie się w amfiteatrze po raz pierwszy całkowicie wolnym od nieestetycznych plandekowych reklam. W ten sposób organizatorzy chcą zwrócić uwagę na problem szpecących elewacje budynków, często zabytkowych, billboardów będących w istocie antyreklamą miasta. - Chcemy zainicjować debatę na temat standardów kształtowania przestrzeni publicznej. Należy tu podkreślić, że nie jesteśmy przeciwni reklamom jako takim. Są one nieodłącznym elementem krajobrazu miast, muszą jednak odpowiadać wymogom technologii i estetyki XXI wieku. Przykłady wielu europejskich metropolii wskazują, że jest to możliwe - powiedział prezydent Olsztyna Piotr Grzymowicz. W opinii dyrektora wydziału promocji miasta, Macieja Rytczaka, Olsztyn, który chce się promować jako miasto-ogród Europy powinien być kojarzony jako miejsce kameralne, przyjazne mieszkańcom i turystom, nie oszpecone szyldami reklamowymi. - Inicjatywa to bardziej apel do właścicieli i zarządców budynków niż przystawianie pistoletu do głowy - powiedział Rytczak. Dodał, że jedna ze wspólnot mieszkaniowych w pobliżu ścisłej Starówki w Olsztynie zgodziła się, po namowach, zdjąć szpetną reklamę z elewacji budynku. W to miejsce artyści wymalują mural - monumentalny obraz na ścianie budynku. Podczas sobotniego koncertu w amfiteatrze widzowie będą mieli okazję obejrzeć pokaz slajdów - dawnych zdjęć Olsztyna z elementami nieistniejącej architektury Starówki, przeplatanych fotografiami współczesnymi. Na zdjęciach współczesnych zostaną usunięte szpetne plandekowe reklamy i billboardy, a w ich miejsce zostaną wkomponowane takie jej formy, które nie stanowią "zamachu na architekturę".