"Animowany urzędnik" ma służyć radą także osobom niepełnosprawnym, czyli niedosłyszącym i niemym. Będzie bowiem posiadał funkcję porozumiewania się w języku migowym. Olsztyński magistrat rozpisał przetarg dla firm, które uruchomią na stronach urzędu usługę wirtualnego urzędnika. Rozstrzygnięcie przetargu nastąpi pod koniec czerwca - poinformowała w czwartek sekretarz miasta Hanna Mikulska-Bojarska. Wirtualny urzędnik ma się posługiwać łatwo zrozumiałym językiem, by interesant mógł szybko przejść przez urzędowe procedury. W bazie danych, które petentom będzie przekazywał wirtualny urzędnik ma znaleźć się około 200 tematów dotyczących np. wydawania praw jazdy, dowodów tożsamości, dokumentów związanych z ewidencją ludności czy wydawania zezwoleń na budowę albo rejestracji firmy. Mikulska-Bojarska dodała, że jeśli wirtualny urzędnik nie będzie umiał pomóc petentowi, to odeśle go do stosownego wydziału, w którym klient otrzyma poradę i pomoc. Awatar ma się pojawić na stronach internetowych urzędu w lipcu.