Urząd organizuje roboty publiczne w ramach środków pozyskanych z funduszu pracy. Jest to kwota 195 tys. zł. Z własnego budżetu na ten cel miasto wyłoży 18 tys. zł. Pracownicy w ramach robót publicznych otrzymają miesięczne wynagrodzenie w kwocie ponad 1400 zł brutto. Zostali oni zatrudnieni przy sprzątaniu miasta i utrzymaniu zieleni - w szczególności w dni wolne od pracy. Nowi pracownicy będą mieli szczególne baczenie na najbardziej uczęszczane części miasta: promenadę, ulice miasta położone w centrum Ełku, parki i skwery. Ich praca została tak zorganizowana, by mogli ją również wykonywać w dni wolne o(soboty, niedziele) - w szczególności na promenadzie, w parkach i na skwerach. Pracownicy zatrudnieni zostali w dwóch turach: od 1 kwietnia do 19 września - 14 osób i od 11 maja do 31 października - 8 osób. Będą oni wykonywali swoją pracę w ścisłej koordynacji z Przedsiębiorstwem Usług Komunalnych w Ełku. Organizacja robót publicznych jest kolejną formą pomocy samorządu miasta osobom bezrobotnym w czasach kryzysu finansowo-gospodarczego. Wcześniej - od początku marca - miasto zorganizowało prace społecznie użyteczne, jak również określiło wysoki poziom realizowanych inwestycji w celu utrzymania i stworzenia nowych miejsc pracy w branży budowlanej i drogowej (35 % wydatków w budżecie miasta, to wydatki inwestycyjne na kwotę około 57 mln zł). Roboty publiczne są formą wsparcia osób bezrobotnych w okresie nie dłuższym niż rok, przy wykonywaniu prac organizowanych przez miasta, stowarzyszenia oraz spółki wodne. Prace te są dofinansowane z budżetu miasta. Pracownikiem w ramach robót publicznych mogą być: bezrobotni długotrwale pozostający bez pracy, bezrobotni powyżej 50 roku życia, bezrobotny bez kwalifikacji zawodowych, bezrobotny samotnie wychowujący dziecko, bezrobotny niepełnosprawny. Aneta Werla Wiadomość pochodzi ze strony oficjalnej Urzędu Miasta Ełk.