Do udziału w warsztatach zaproszono przedstawicieli środowisk kultury, sportu i promocji, działania dotyczyły opracowania dokumentu: "Strategii zarządzania marką Ełku" wraz ze skatalogowaniem systemu identyfikacji wizualnej marki i elementów komunikacji wizerunkowej marki. Dokument będzie służyć przygotowaniu spójnego, trwałego wizerunku Ełku oraz narzędzi służących jego promocji zarówno w długim jak i krótkim okresie czasu. Profesjonalne budowanie marki i zarządzanie wizerunkiem miasta wyróżnia na rynku, podkreśla indywidualność, charakter oraz styl, a także sprawia, że miasto zyskuje łatwość rozpoznania i zapamiętania przez "klientów". Aby dobrze wykorzystać olbrzymi potencjał Ełku Urząd Miasta zlecił wykonanie strategii specjalistycznej agencji. Dokument strategiczny będzie zawierał: określenie strategicznych celów •dobór narzędzi PR •opracowanie szczegółowego projektu realizacji przyjętej strategii (harmonogram działań, budżet, ewaluacja) •budowanie programu systemu komunikacyjnego Strategia wyznaczy nowe działania promocyjne, by nadać miastu własną, odrębną i silną markę. Markę stanowiąca sposób zdobywania trwałej przewagi w konkurencji z innymi miastami. Nowa marka może stać się źródłem identyfikacji i poczucia łączności mieszkańców. Markowe miejsca i produkty są korzystnie postrzegane i dobrze rozpoznawalne. Chcemy stworzyć wizerunek Ełku przekonujący o wyjątkowości tego miejsca i mieszkańców regionu Warmii i Mazur. Informacja pochodzi z oficjalnej strony miasta Ełk.