Formuła spotkań polega na prezentacji i promocji twórczości młodych poetów na koncertach galowych. Oprócz koncertów galowych odbywać się będą również warsztaty poetyckie i muzyczne prowadzone przez znakomitych twórców, a także koncerty gości specjalnych. Zaraz po zakończeniu festiwalu na początku maja, kolejny projekt rozpocznie się kampanią promocyjną w stacjach telewizyjnych. W tym celu zostaną nakręcone spoty reklamowe, a ich wykonanie zostanie zlecone agencjom reklamowym o dużym doświadczeniu. Promocja w telewizji będzie realizowana przez dwóch nadawców: TVN SA oraz regionalne ośrodki TVP. Głównym punktem projektu będzie zorganizowanie pod koniec czerwca lub na początku lipca 2010 roku festiwalu pn. "Pisz Music Festiwal". Odbywać się on będzie w konwencji konkursu. Wystąpi w nim 16 zespołów (po jednym z każdego województwa), nieposiadających w swoim dorobku oficjalnych wydawnictw. Walczyć one będą o Grand Prix w wysokości 20.000 zł, a także o możliwość wydania debiutanckiego albumu. Planuje się, iż w roku 2010 w trakcie festiwalu wystąpią cztery gwiazdy muzyki (po dwie każdego dnia). Wiadomość pochodzi ze strony oficjalnej Urzędu Miasta Pisza.