Warmińsko-mazurski samorząd podsumował wyniki regionalnego projektu rozwoju informacji turystycznej, w którym uczestniczyło 19 powiatów. Dzięki unijnemu dofinansowaniu w wysokości 990 tys. zł wytyczono i oznakowano 890 km szlaków samochodowych. Tablice informujące kierowców o zabytkach, miejscach wartych odwiedzenia i bazie noclegowo-gastronomicznej ustawiono przy drogach krajowych, wojewódzkich i powiatowych. Łącznie zakupiono 710 znaków i 51 bilboardów. Inwestycja ma na celu wypromowanie czterech "markowych produktów" turystycznych regionu. Są to: Pętla Grunwaldzka, łącząca pole bitwy i ważne historycznie miasta; Szlak Kopernikowski, biegnący przez miejsca, w których bywał astronom; Szlak Kanału Elbląskiego, prezentujący zabytki inżynieryjne oraz Szlak Fortyfikacji Mazurskich, przechodzący przez twierdzę Boyen, Wilczy Szaniec i Mamerki. Samorządowcy liczą, że projekt pozwoli przyjezdnym lepiej poznać region i zatrzymać się tutaj na dłużej. Wyniki badań zleconych przez Urząd Marszałkowski wykazały, że turyści dotychczas kojarzyli Warmię i Mazury głównie z bogactwem przyrodniczym. Jako słabości regionu wymieniali brak zabytków i złe drogi.