Zdaniem organizatorów mrągowskiej prezentacji, łódzki Jarmark to doskonała okazja, aby pokazać mocne strony naszego miasta i Ziemi Mrągowskiej. W dniach 4-6 września 2009 roku w Łodzi odbył się VI Jarmark Wojewódzki organizowany przez Departament Promocji i Współpracy Zagranicznej w Urzędzie Marszałkowskim w Łodzi. Motywem przewodnim tegorocznej imprezy był jubileusz 90-lecia powstania regionu łódzkiego. Uczestnicy mieli możliwość wysłuchania i obejrzenia wielu grup artystycznych wokalnych i tanecznych występujących na trzech scenach. Na ulicy Piotrkowskiej rozstawiono domki wystawiennicze, tzw. Jarmarki, i stragany handlowe prezentujące atuty turystyczne oraz dziedzictwo historyczne regionów. Dodatkową atrakcją były pokazy promujące bezpieczeństwo publiczne, EURO 2012, Tai-Chi, degustacja regionalnych potraw, walki rycerskie oraz występy grup cyrkowych. W Jarmarku uczestniczyło ponad 100 jednostek reprezentujących województwo łódzkie, a także siedem innych województw. Znaleźli się tam także przedstawiciele z Francji, Węgier, Białorusi i Ukrainy, łódzka Policja, Straż Pożarna, uczelnie wyższe, koła gospodyń wiejskich i inne lokalnie działające grupy. Głównym celem imprezy ustanowiono szeroko pojętą promocję jednostek samorządowych województwa łódzkiego. Mrągowskie stoisko obsługiwali: Donata Kobylińska-Durka i Katarzyna Enerlich z Referatu Strategii, Rozwoju, Promocji i Integracji Europejskiej w Urzędzie Miejskim, Robert Wróbel z Mrągowskiego Centrum Informacji Turystycznej oraz Rafał Drężek, szeryf Miasteczka Westernowego Mrongoville. Mrągowska prezentacja utrzymana była w klimacie country, na miejscu można było nie tylko posłuchać country, ale przede wszystkim dowiedzieć się o atrakcjach, ciekawostkach całej Ziemi Mrągowskiej oraz formach spędzania wypoczynku. Mrągowskie stoisko cieszyło się powodzeniem, a wśród odwiedzających było wiele osób w różny sposób związanych z Mrągowem, zarówno w przeszłości, jak i teraz. Wspominali swój pobyt w mrągowskiej Jednostce Wojskowej, na WOSZK, w szkołach czy zakładach pracy. Stoisko odwiedzali również przewodnicy, organizatorzy wypoczynku oraz właściciele biur turystycznych. dzięki uprzejmości dyrektora Marcina Piwowarczyka, na stoisku odbyła się degustacja produktów mleczarskim Mlekpol w Grajewie, Zakład Mleczarski w Mrągowie. - Najbardziej zauważalnym rezultatem tego typu działań, czyli promocji naszego regionu w innych województwach, jest duży napływ turystów z tego obszaru i większe zainteresowanie naszym miastem, a to niesie za sobą ogrom korzyści. W hotelach i pensjonatach coraz częściej mieszkają osoby właśnie z Łodzi i okolic, przychodzą również do informacji turystycznej - mówią organizatorzy mrągowskiej promocji. Agnieszka Łuńska, ke, Informacja pochodzi z oficjalnej strony UM Mrągowo.