Owe przeboje starej Europy nie wymagają rekomendacji, podobnie jak ich bohaterki: roztańczona wesoła wdówka czy Ilona Lehára, Clivia Nico Dostala, czy wreszcie rozśpiewana hrabina Marica Kálmána - od stu lat mają rzesze swoich wiernych fanów. W melodyjny nastrój wieczoru wpiszą się również przeboje sceny muzycznej z drugiej strony Atlantyku: klasyk musicalu lat 50. XX w., czyli "West Side Story" Leonarda Bernsteina oraz fragmenty z opery "Porgy and Bess" Gershwina z lat 30., pierwsza "czarna muzyka" na operowej scenie Nowego Jorku. W stronę Ameryki Południowej poprowadzi słuchacza muzyka Astora Piazzolli, mistrza, który w drugiej połowie XX w. wyniósł argentyńskie tango do rangi koncertowego poematu. Rytmy tanga podtrzyma także przebój "Tango en skai" skomponowane w roku 1985 przez Rolanda Dyensa, Francuza, jednego z wybitnych mistrzów gitary ostatnich lat. Zaś szczególnej uwadze słuchaczy polecamy chwilę zadumy, jaką przyniesie spotkanie na estradzie obojga gości tego wieczoru -- sopranistki i gitarzysty. W ich wspólnym wykonaniu zabrzmią nuty mistrzów brazylijskiej samby: Antonio Carlosa Jobima i Luiza Bonfa. Obaj wsławili się muzyką do legendarnego "Czarnego Orfeusza", wielkiego hitu filmowego w reżyserii Marcela Camusa z roku 1959. I pewnie niejeden ze starszych słuchaczy z sentymentem sobie teraz przypomni główną, melancholijną melodię z tego filmu. Renata Drozd - sopran Jest absolwentką Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi w klasie prof. Adeli Winiarskiej-Skrzyneckiej. Dyplom z wyróżnieniem otrzymała w czerwcu 1999 roku. Jeszcze w trakcie studiów brała udział w sesjach koncertowych Musica Moderna (1992-1999). Swoje umiejętności doskonaliła na kursach mistrzowskich m.in. u prof. Ingrid Kremling (Hochschule für Musik und Theater w Hamburgu), prof. Ryszarda Karczykowskiego (AM w Krakowie) oraz prof. Christiana Elssnera (AM w Dreźnie). Zdobyła wiele nagród i wyróżnień w konkursach wokalnych, m.in. I wyróżnienie i nagrodę specjalną za Pieśń Zapomnianą na Międzyuczelnianym Konkursie Wykonawstwa Polskiej Pieśni Artystycznej w Warszawie w 1995 r., czy II miejsce w I Ogólnopolskim Konkursie Młodych Sopranów im. Krystyny Jamroz w Busku Zdroju w 2002 r. (I miejsca nie przyznano). Na scenie operowej debiutowała w 2001 roku w Operze Bałtyckiej w Gdańsku partią Micaeli w "Carmen" Bizeta. Od 2002 r. współpracuje z Operą na Zamku w Szczecinie, gdzie wykonuje partię tytułową w "Księżnice Czardasza" Kalmana. Od września 2005 roku jest solistką Teatru Muzycznego w Lublinie, w którym kreuje główne partie operowe i operetkowe, m.in. Silvy Varescu ("Księżniczka Czardasza" Kalmana), Hanny Glavari ("Wesoła Wdówka" Lehara), Micaeli ("Carmen" Bizeta), Księżnej Marii ("Ptasznik z Tyrolu" Zellera). Ważne miejsce w jej dorobku artystycznym zajmuje wykonawstwo muzyki oratoryjno-kantatowej. Do najważniejszych osiągnięć śpiewaczki w tej dziedzinie można zaliczyć udział w wykonaniach dzieł: "Vesperae solennes de confessore" KV 339 ("Nieszpory Uroczyste o Wyznawcy") i Msza C-dur "Koronacyjna" Mozarta, "Stabat Mater" Rossiniego, ,,Stabat Mater" Pergolesiego, a także "Requiem" Mozarta, z którym wraz z Filharmonią Świętokrzyską odbyła tournée artystyczne w Holandii, Belgii i Luxemburgu. Uczestniczyła wielokrotnie w festiwalach muzycznych, m.in. w Międzynarodowym Festiwalu im. Krystyny Jamroz w Busku-Zdroju, Festiwalu Wirtuozerii i Żartu Muzycznego Fun & Classic w Nowym Sączu, w Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Kameralnej i Organowej w Trzebnicy, Festiwalu Muzyki Organowej i Kameralnej im. Moritza Brosiga "Muzyka ponad granicami" w Paczkowie. Od marca 2006 r. współpracuje z wybitnym pianistą-wirtuozem Waldemarem Malickim, z którym koncertuje i bierze udział w nagraniach programu telewizyjnego pt. "Filharmonia Dowcipu". Krzysztof Meisinger - gitara Ur. w 1984 roku, jest absolwentem Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej II stopnia ("Szkoły Talentów") w Poznaniu w klasie prof. Piotra Zaleskiego. Należy do ścisłej czołówki polskich gitarzystów klasycznych młodego pokolenia. Zwycięzca i laureat wielu konkursów ogólnopolskich i międzynarodowych, ma na koncie takie sukcesy jak: I miejsce -- V Ogólnopolski Konkurs Gitary Klasycznej w Kielcach w 1998 roku, (najwyższa punktacja w historii konkursu); I miejsce -- XVII Ogólnopolski Konkurs Gitary Klasycznej w Koninie w 1999 roku; I miejsce -- Międzynarodowy Konkurs "Ghitaralia" w Przemyślu w 2001 roku; (konkurs odbywał się pod honorowym patronatem Joaquina Rodrigo) I miejsce - Międzynarodowy Konkurs Gitary Klasycznej im. Carlosa Atillano oraz nagroda za najlepsze wykonanie utworu patrona konkursu- Łódź 2006; II miejsce -- Międzynarodowy Konkurs Gitary Klasycznej w Kijowie w 2007 roku. Jest stypendystą Ministra Kultury, Fundacji KGHM "Polska Miedź", programu "Młoda Polska" oraz Prezydenta Miasta Bydgoszczy. Pobierał lekcje mistrzowskie u takich wirtuozów swego instrumentu jak: Carlo Marchione (Włochy), Joaquin Clerch (Kuba), Alexander Swete (Austria), Aniello Desiderio (Włochy). Uczestniczył także w specjalnej prywatnej lekcji mistrzowskiej prowadzonej przez Pablo Zieglera -- pianistę z kwintetu Astora Piazzolli, który grał z Piazzollą przez prawie 30 lat. Artysta koncertuje w kraju i za granicą, grając recitale solowe, muzykę kameralną oraz z orkiestrą m.in. w USA, Niemczech, Francji, Anglii, Serbii, Austrii, Hiszpanii, na Ukrainie. Mimo młodego wieku występuje w najbardziej prestiżowych salach m.in. w Filharmonii Narodowej w Warszawie, w Filharmonii Narodowej Ukrainy w Kijowie, w Studio Koncertowym Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego w Warszawie, w Auli UAM w Poznaniu, w Pałacu Królewskim w Wilanowie, w Łazienkach Królewskich w Warszawie, Sali Balowej Pałacu w Łańcucie, czy też w Dworku Chopina w Dusznikach. Grał m.in. z Orkiestrą Kameralną Polskiego Radia "Amadeus", Orkiestrą Kameralną Filharmonii Narodowej w Warszawie, Toruńską Orkiestrą Kameralną, Orkiestrą Kameralną "Leopoldinum", z "Capella Bydgostiensis" oraz wieloma orkiestrami filharmonicznymi (m.in. w Warszawie, w Opolu, Zielonej Górze, Lublinie, Wałbrzychu, Bydgoszczy, Kielcach, Kaliszu) u boku najlepszych dyrygentów jak m.in. Agnieszka Duczmal, Tadeusz Wojciechowski, czy Robert Debbaut (USA). Występuje z wybitnymi muzykami sceny krajowej i międzynarodowej m.in. z pianistą Waldemarem Malickim, sopranistką Iwoną Hossą czy wiolonczelistką Karoliną Jaroszewską. Uczesticzył w wielu festiwalach, jak m.in. "Muzyka w Starym Krakowie", Letni Festiwal Filharmonii Narodowej, EuroArt Meeting we Wrocławiu, czy "Toruń -- Muzyka i Architektura". Współpracuje także z Polskim Wydawnictwem Muzycznym w Krakowie. W 2002 roku pianista Waldemar Malicki zaprosił Krzysztofa Meisingera do wspólnego grania w Quinteto Tango Nuevo -- zespole wzorowanym na kwintecie Astora Piazzolli. Artysta ma w dorobku 3 płyty kompaktowe: Pierwsza nosi tytuł "Astor Piazzolla" i przez krytykę została określona jako "jedno z najważniejszych osiągnięć fonograficznych roku 2002" (Luna Music 069-02). Druga, nagrana i wydana w 2003 roku, zatytułowana "Regreso al Sur", trafiła na listę bestsellerów tygodnika "Wprost" (DUX 0415). Trzecia płyta, nagrana z orkiestrą "Capella Bydgostiensis" pod batutą Bernarda Chmielarza, ukazała się pod koniec roku 2004 i nosi tytuł "Soledad (4Art Music). Obecnie Krzysztof Meisinger jest studentem Akademii Muzycznej im. Nowowiejskiego w Bydgoszczy w klasie Krzysztofa Pełecha a także w Musikschule w Koblencji w klasie mistrzowskiej Aniello Desiderio. Bernard Chmielarz - dyrygent Ukończył studia muzyczne na wydziale instrumentalnym Akademii Muzycznej im. Chopina w Warszawie w 1986 roku. Podczas studiów rozpoczął pracę w Orkiestrze Polskiego Radia w Warszawie, a od 1986 roku do chwili obecnej pracuje w Orkiestrze Symfonicznej Filharmonii Narodowej w Warszawie. Przez wiele lat współpracował z warszawskimi teatrami jako instrumentalista i dyrygent. W ciągu ostatnich lat oddaje się pracy twórczej jako kompozytor, aranżer i dyrygent. Uczestniczył w produkcjach telewizyjnych i filmowych również poza granicami kraju. Od lat współpracuje z pianistą Waldemarem Malickim, dla którego skomponował i zaaranżował kilkadziesiąt utworów. Jest współautorem (razem z Waldemarem Malickim i reżyserem Jackiem Kęcikiem) programów telewizyjnych ,,Co tu jest grane?" i "Filharmonia Dowcipu". Jako dyrygent koncertuje z orkiestrami symfonicznymi i kameralnymi w kraju i za granicą. Ma w swoim dorobku kilkanaście płyt kompaktowych. Obecnie przygotowuje nowe programy dla TVP. 11 stycznia 2008 r. (piątek) godz. 19.oo sala koncertowa Filharmonii Warmińsko-Mazurskiej KONCERT KARNAWAŁOWY Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Warmińsko-Mazurskiej Bernard Chmielarz - dyrygent Renata Drozd - sopran Krzysztof Meisinger - gitara Program (m.in.): Emmerich Kalman - Czardasz Marizy z operetki "Hrabina Mariza" Franz Lehar -Wilio, o Wilio z operetki "Wesoła wdówka" Franz Lehar - Czardasz Ilony z operetki "Cygańska miłość" Nico Dostal - Walc hiszpański z operetki "Clivia " George Gershwin - "Porgy and Bess"- 3 fragmenty Astor Piazzolla - Milonga del Angel i Libertango Leonard Bernstein - "West Side Story"- 3 fragmenty Roland Diens - Tango en skai Dwie piosenki na sopran, gitarę i smyczki: Antonio Carlos Jobim - The Girl From Ipanema Luiz Bonfa - Black Orpheus Johann Strauss: Uwertura do operetki "Zemsta nietoperza"; Walce i Polki; Radetzky - Marsz