Jeszcze do niedawna zarejestrowanie własnej działalności gospodarczej wiązało się ze skomplikowaną procedurą i wizytami w kilku urzędach.Teraz "jedno okienko" uprości sprawę. Od 31 marca wszelkie sprawy związane z założeniem firmy można załatwiać w Urzędzie Miasta, w jednym punkcie, wypełniając tylko jeden wniosek. Do tej pory wymagało to od zainteresowanych wizyty w czterech urzędach: Urzędzie Miasta, Urzędzie Skarbowym, ZUS lub KRUS, oraz Urzędzie Statystycznym. Jedynym wymaganym dokumentem przy rejestracji jest dowód osobisty; trzeba także znać swój NIP. Jeśli wnioskodawca nie posiada numeru NIP-u, urzędnik sam kieruje pismo w jego imieniu do odpowiedniej jednostki. Zniesione zostały także opłaty za wpis i zmianę w ewidencji działalności gospodarczej. Dotychczas wpis kosztował 100 zł, natomiast opłata za zmianę we wpisie wynosiła 50 zł. Od września 2008 r. przedsiębiorcy mają także możliwość zawieszenia działalności na okres od 1 do 24 miesięcy w organach prowadzących rejestr. Informacja pochodzi z oficjalnej strony UM Ełk.