Spotkanie odbyło się w Zespole Placówek Edukacyjnych, do którego uczęszcza 480 uczniów, z czego większość stanowią chorzy na autyzm. Są tu przedszkola integracyjne i specjalne, specjalna szkoła podstawowa i gimnazjum oraz szkoła przysposobienia do zawodu. W specjalnym namiocie, przy pomocy monitorów, okularów, słuchawek i pochylni organizatorzy próbowali przekazać uczestnikom spotkania, w jaki sposób autystycy odbierają świat. Dyrektor placówki Agnieszka Jabłońska wyjaśniała, że zmysły osób autystycznych czyli smak, wzrok, słuch, dotyk mogą być albo nadwrażliwe na bodźce z zewnątrz albo za mało wrażliwe. Dlatego, w zależności od stopnia wrażliwości, osoby te potrzebują wzmocnionych stymulacji, by móc zareagować na informację z zewnątrz albo wręcz przeciwnie - bodźce, które dla zwykłych ludzi przekazują neutralne informacje są dla nich bardzo silne. Jak przedstawiono na prezentacjach, autystycy mogą być nadwrażliwi na dotyk, temperaturę, mogą odbierać proste dźwięki z zewnątrz jako zbyt hałaśliwe, mogą nie lubić jaskrawych kolorów albo wręcz przeciwnie wpatrywać się w światło żarówki, lubić ostre zapachy, na przykład farb czy benzyny. Osoby autystyczne często są bardzo wrażliwe i inteligentne, choć mogą nie umieć tego powiedzieć. Zdają sobie także sprawę z swej inności. Tak jak Jakub Szałkowski 21-letni podopieczny Zespołu Placówek Edukacyjnych, który ma kłopot z wypowiedzeniem swych myśli, ale potrafi je zapisać przy pomocy komputera. Podczas spotkania można było przeczytać kilka jego tekstów: "Nie bójcie się nas, Tobie krzywdy nie zrobię", "Miłość jest głęboko w nas", Nie patrz na mnie zbyt długo, to mi przeszkadza", "Szanuj mnie, bo jestem życiem" - napisał Jakub. Jak powiedziała Agnieszka Jabłońska osoby kończące edukację czy przysposobienie do zawodu w zespole placówek edukacyjnych mają małe szanse na podjęcie pracy. Dlatego stowarzyszenia działające na rzecz chorych chcą kupić działkę ziemi pod Olsztynem, by wybudować na niej farmę i gospodę warmińską. Dzięki takiej inwestycji chorzy mogli by pracować i znaleźć sens życia.