Jedną z form wspierania ełckiej policji przez samorząd miasta Ełku jest zapewnienie wyżywienia delegowanym z Olsztyna funkcjonariuszom oddziałów prewencji do pełnienia służby na terenie naszego miasta. Prezydent Tomasz Andrukiewicz złożył zapotrzebowanie na dodatkową liczbę policjantów i zadeklarował komendantowi wojewódzkiemu policji, że miasto Ełk pokryje częściowe koszty ich pobytu w Ełku. Policjanci skierowani zostaną do pracy na ulicach miasta w rejonach, w których ełczanie i turyści są narażeni na największe niebezpieczeństwo. Miejsca te określone zostały wspólnie przez Urząd Miasta w Ełku, straż miejską i ełcką policję. Policjantów olsztyńskich oddziałów prewencji można będzie spotkać na promenadzie, w ścisłym centrum miasta oraz na osiedlach. Akcja jest prowadzona od stycznia tego roku dzięki współpracy samorządu miasta Ełku z komendą wojewódzką i powiatową policji. Do końca września tego roku, teren Ełku patrolowało kilkunastu policjantów z Olsztyna z oddziałów prewencji. Uczestniczyli oni w zabezpieczaniu imprez masowych, patrolach na plażach, promenadzie i osiedlach. Przeprowadzali z ełckimi policjantami i strażnikami miejskimi wzmożone działania pod kryptonimem "Porządek". Zwiększona ilość policjantów patrolujących ulice Ełku znacząco wpłynęła na poczucie bezpieczeństwa mieszkańców. Policjanci wykryli szereg wykroczeń, interweniowali w sprawach porządkowych i nałożyli kilkadziesiąt mandatów karnych. Od stycznia do końca września na tę formę współpracy z policją wydano z miejskiej kasy prawie 50 tys. zł. Informacja pochodzi z oficjalnej strony miasta Ełk.