Do komisji konkursowej wpłynęły dwie oferty z Warmińsko-Mazurskiego Wodnego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego oraz z warszawskiego WOPR. Zebrana komisja opiniująca, w składzie: Wiesław Nałęcz, radny RM Olsztyn, Joanna Sosnowska, przewodnicząca komisji Prawa i Samorządności RM Olsztyn, Mirosław Jankowski, inspektor w wydz. Zarządzania Kryzysowego i Monika Michniewicz, pełnomocnik prezydenta Miasta ds. organizacji pozarządowych - zarekomendowała ofertę zgłoszoną przez Wodne Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe z Warszawy. - W wyborze kierowaliśmy się kryteriami formalnymi i merytorycznymi - mówi Monika Michniewicz, pełnomocnik prezydenta. Teraz, decyzja o tym, kto wesprze olsztyńskie służby na wodzie należy do Prezydenta. Decyzja najprawdopodobniej zapadnie podczas wtorkowego posiedzenia Kolegium Prezydenta. Analiza przedstawionych przez Policję, Straż Miejską, Straż Pożarną i OSiR koncepcji zapewnienia bezpieczeństwa na olsztyńskich akwenach oraz jez. Bartąg wykazuje, że przygotowania przebiegają prawidłowo. W ramach działań zabezpieczających realizowane są programy: 1) organizacja odpraw i narad z właścicielami i administratorami klubów wodnych oraz służb porządkowych na temat koordynacji działań i bezpieczeństwa na wodzie, 2) opracowanie materiałów informacyjnych na temat "Bezpieczna Woda", 3) uruchomienie poprzez stanowisko Dyżurnego Miasta koordynacji działań patroli wodnych: - Policji, - Straży Miejskiej, - Wodnego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego, 4) stałe monitorowanie miejsc zagrożonych przez patrole wodne Policji, Straży Miejskiej i WOPR, 5) prowadzenie akcji ratowniczych przez patrole wodne Policji, Straży Miejskiej oraz płetwonurków Państwowej Straży Pożarnej. Wiadomość pochodzi ze strony oficjalnej Urzędu Miasta Olsztyna.