Od kilku lat jesteśmy świadkami narodzin takich technologii jak Artifical Intelligence (AI), Augmented Reality (AR), która jest córką technologii wykorzystywanej w popularnej grze "Pokemon GO", druk 3D, zaawansowane skanery twarzy, czy nanotechnologia wykorzystywana m.in. w wojsku i medycynie. Naukowcy i kosmetolodzy pod parasolami światowych marek pracują także nad usprawnieniami branży kosmetycznej i pielęgnacyjnej. Technologia AI w pielęgnacji skóryTechnologia AI została wykorzystana w narzędziu, które obserwuje zmiany skórne w formie wideo na żywo. Do jego stworzenia przyczynili się eksperci w dziedzinie dermatologii i technologii. Urządzenie jest w stanie wyśledzić i zidentyfikować każdą, nawet najmniejszą zmianę na skórze, taką jak wągry, depigmentacja, suchość, czy trądzik różowaty. Nie zatrzyma jej nawet warstwa makijażu. Ponadto pozwala na obserwowanie działania produktu, który nakładamy na twarz. Wystarczy, że po zakupie urządzenia wykorzystującego technologię ModiFace pobierzemy z wirtualnego sklepu dedykowaną aplikację. Modiface to technologiczny patent, który badacze z Uniwersytetu w Stanford testowali przez dekadę. W swoich produktach wykorzystali ją najwięksi gracze w branży: L’Oreal, Yves Rocher i Sephora.