Najczęściej cytowanym portalem w ciągu ostatnich dziesięciu lat okazał się Onet. Na drugim miejscu znalazła się Wirtualna Polska, a na trzecim - INTERIA.PL. Ranking przygotowano na podstawie ponad 700 tysięcy przekazów medialnych (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) z okresu od 1 stycznia 2004 roku do 31 grudnia 2013 roku. Jak informuje Instytut Monitorowania Mediów, analiza obejmuje ponad 900 gazet i czasopism oraz stacje telewizyjne, tj. TVP1, TVP2, TVPinfo, TVN, TVN24, TVN CNBC, TVN TURBO, POLSAT, Polsat News, TV BIZNES, TV4, i wybrane programy w rozgłośniach radiowych (PR1, PR3, PR4, Radio Dla Ciebie / RDC, Radio Maryja, Radio PiN, Radio RMF FM, Radio Zet, Radio TOK FM). Badanie wykonano na podstawie materiałów z monitoringu prasy, radio i telewizji, w których pojawiały się nazwy mediów prasowych, portali internetowych stacji radiowych i telewizyjnych, a także tytuły konkretnych programów. Warto zaznaczyć, że w analizie nie uwzględniono cytowań opublikowanych w internecie. Wzięto natomiast pod uwagę cytowanie mediów internetowych, które pojawiły się w prasie, radiu i telewizji. RMF FM numerem jeden wśród rozgłośni radiowych W kategorii rozgłośnie radiowe najczęściej powoływano się na informacje podawane na antenie RMF FM. Na drugim miejscu uplasowało się Radio Zet, a na trzecim - TOK FM. W kategorii stacje telewizyjne najczęściej powoływano się na informacje podawane na antenie TVN24. W rankingu najczęściej cytowanych tytułów prasowych pierwsze miejsce zajęła Rzeczpospolita. Na drugiej pozycji znalazła się Gazeta Wyborcza, na trzeciej - Dziennik Gazeta Prawna.Wśród najczęściej cytowanych tygodników i dwutygodników do pierwszej piątki zakwalifikowały się wyłącznie tygodniki. Pierwsze miejsce zajął Wprost, drugie Newsweek. Na trzecim miejscu znalazła się Polityka. Natomiast miesięcznikiem, na który najczęściej powoływały się inne media w okresie dziesięciu lat był Forbes. Raport "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce" dostarcza informacji na temat liczby cytatów z mediów ukazujących się w innych mediach, z wyłączeniem agencji informacyjnych i przedruków. Stała wysoka liczba cytowań to jeden z elementów mających wpływ na zwiększenie wiarygodności i opiniotwórczości danego medium. Instytut Monitorowania Mediów monitoruje ponad 900 tytułów prasowych, niemal sto stacji radiowych i telewizyjnych oraz polskie zasoby internetu wraz z social media. (na podstawie informacji udostępnionych przez Instytut Monitorowania Mediów)