Jeszcze do niedana "Wiadomości" TVP plasowały się na drugiej pozycji pod względem liczby widzów serwisów informacyjnych. W lutym program kierowany przez Marzenę Paczuską został wyprzedzony przez "Fakty" TVN. W porównaniu do ubiegłego roku serwis stracił prawie 470 tys. widzów. Zdaniem nowego prezesa TVP Jacka Kurskiego, firma przeprowadzająca badania może zaniżać wyniki oglądalności Telewizji Polskiej. Nielsen Audience Measurement odpiera zarzut Kurskiego, argumentując, że stosuje zarówno wewnętrzne jak i zewnętrzne procedury weryfikujące poprawność zbierania danych. "W 2012 roku na zlecenie Telewizji Polskiej został przeprowadzony audyt, który miał na celu potwierdzenie poprawności prowadzonego pomiaru. Wynik audytu był pozytywny" - czytamy. Firma mierzy oglądalność na zlecenie Telewizji Polskiej od 2011 roku, gdy w przetargu pokonał instytut TNS Global (wcześniej TNS OBOP).