Studia to okres sielanki. Nie tylko nauka, lecz głównie zabawa, nowe znajomości i życiowe doświadczenia obrazują ten jakże radosny okres w życiu młodego człowieka. Jednak nie zawsze. Cena wizerunku Sponsoring jest w Polsce zjawiskiem nowym, jak zresztą większość pojęć mających w swym rodowodzie podłoże marketingowe czy związane z public relations. W swym absolutnie pierwotnym znaczeniu sponsoring jest dość oczywisty. Jest to forma promocji, w myśl której pozytywny obraz sponsorowanego przenosi się na sponsora, w zamian za co ten drugi płaci wcale niemałe pieniądze. Sponsorem jest firma lub osoba prywatna, chcąca promować siebie lub swoje produkty. No i rzecz jasna jest skłonna ponieść określone koszty, by ktoś sławny, znany i lubiany mu w tym dopomógł reklamując w taki czy inny sposób, a najczęściej marką lub nazwiskiem, swego dobroczyńcę finansowego i przy okazji umacniać jego wizerunek przyjaciela kultury, sportu, nauki czy innej dziedziny życia społecznego. Ten prosty mechanizm działa też w życiu codziennym... Sposób na samotność Wielu jest bowiem ludzi samotnych, nieszczęśliwych, pochłoniętych do cna swym życiem zawodowym i nie widzących poza nim świata. Gdzieś między trzydziestką a czterdziestką zdają sobie sprawę, że wprawdzie portfel pęka im w szwach, garaż pełny jest luksusowych aut, willa za miastem już stoi, ale w życiu kompletna pustka, bo czasu na relacje międzyludzkie jakoś zabrakło. Taka osoba chętnie przeznaczy lwią część swojego majątku tylko na to, by bez zbędnych wysiłków móc regularnie przebywać w swym wymarzonym towarzystwie, płci przeciwnej tudzież własnej. Jest to jak widać swoista transakcja, często podparta nawet umową. Sowicie opłacany partner czy partnerka zobowiązuje się bowiem zapewnić stosowną asystę, zazwyczaj podczas oficjalnych spotkań, bankietów czy wizyt w restauracji. Biznesmen będący sponsorem ma zatem okazję być ciągle w atrakcyjnym towarzystwie. Dzięki temu poprawie ulega jego wizerunek. Z wprawdzie bogatego ale samotnika staję się częstym bywalcem salonów i zaczyna być postrzegany jako osoba towarzyska i mająca powodzenie u płci przeciwnej, przez co jeszcze bardziej atrakcyjna dla przedstawicieli swojej grupy społecznej. A to nie jedyny zysk z tej wymiany. Wzmocnieniu ulega także pozycja sponsora w stosunkach biznesowych oraz rośnie jego poczucie wartości i samozadowolenie z życia, słowem jego potrzeby społeczne zostają zaspokojone.