Reklama

Reklama

Młodzi kierowcy ćwiczą pod okiem Mistrza Zgazu Tanoga

Sekretariat Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego wystartował z kampanią społeczną pod hasłem „Zgazu Tanoga”, skierowaną do młodych kierowców i promującą odpowiedzialną jazdę samochodem. Postawiono na zaskakujący i dowcipny przekaz i stworzono zabawny spot, którego bohaterem jest doświadczony i opanowany Mistrz Tanoga. Zgazu Tanoga.

"Zgazu Tanoga" " to odpowiedź Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego na sytuację na drogach, szczególnie wśród tzw. "młodych kierowców".  Jak bowiem pokazuje raport pt. "Wypadki drogowe w Polsce w 2014 r." , kierowcy w wieku 18-24 lata powodują blisko 21% wszystkich wypadków w naszym kraju. Przyczyną ok. 40% z nich jest niedostosowanie prędkości do warunków ruchu. Kierowcy w tej grupie wiekowej mają skłonność do przeceniania własnych umiejętności , niedoceniania skutków  ryzyka i brawurowej jazdy. Wpływ na tę sytuację ma również postęp technologiczny i fakt, że młodzi kierowcy są dziś dużo bardziej narażeni na czynniki rozpraszające ich uwagę, niż ich rówieśnicy 20 lat temu. Młodzi telefonują, piszą SMS-y i przeglądają internet - nawet za kierownicą.

Reklama

Powyższe dane skłoniły zespół pracujący w Sekretariacie Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego do przygotowania kampanii dedykowanej młodym kierowcom zachęcającej do odpowiedzialnego podejścia do tematu jazdy samochodem. Mając na uwadze, że edukacja to jeden z kluczowych elementów poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, został przygotowany materiał video, który w nieszablonowy sposób zachęca  młodych kierowców do zachowania bezpieczeństwa na drogach. Pomocny w tym ma się okazać główny bohater spotu, Mistrz Tanoga, który dzięki swemu doświadczeniu i wielkiemu opanowaniu szkoli brawurowych kierowców, uczy ich cierpliwości i pokory.

"Kierowcy w wieku 18-24 lata to grupa ludzi bardzo zaangażowana technologicznie, osoby krytycznie nastawione wobec wszelkich nakazów i zakazów. Straszenie i wywoływanie szoku to mało skuteczny sposób nauki. Wyzwaniem było więc dotarcie do nich z wiarygodnym, pozytywnym przekazem. Dlatego przygotowaliśmy kampanię #ZgazuTanoga, której głównym kanałem komunikacji jest naturalne środowisko młodych osób: Internet, a przekaz opiera się na poczuciu humoru" - komentuje Paweł Olszewski, pełnomocnik rządu ds.  bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Raport "Badanie postaw społeczeństwa względem bezpieczeństwa ruchu drogowego" przeprowadzony na zlecenie Sekretariatu Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego w2014 r. pokazuje jeszcze inne, potwierdzające słuszność kampanii, dane. Polacy chcą, by na drogach było bezpieczniej, a 85% badanych popiera zaostrzenie kar za łamanie przepisów drogowych. Jesteśmy również świadomi dużej zależności pomiędzy prędkością samochodu, a skutkami wypadku drogowego. 85% Polaków rozumie, że ryzyko wypadku rośnie, a jego konsekwencje mogą być poważne nawet przy przekroczeniu prędkości o zaledwie 10 km/h.

Jednocześnie jednak badanie to pokazuje, że części z nas wydaje się, że groźba wypadku nie dotyczy nas samych, a jedynie innych kierowców.

Takie myślenie podważa Mistrz Zgazu Tanoga. Zapraszamy do zapoznania się z jego przesłaniem.

Kampania odniosła  niespodziewany sukces. W ciągu pierwszych dwóch dni, obejrzało ją ponad 0,5 mln  osób,  ponad 7,5 tys. internautów udostępniło ja na swoich profilach na FB, 2,2 tyś polubiło. Liczby te cały czas rosną.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje