Dodała, że inwestycja, której wartość jest tajemnicą handlową, została zrealizowana we współpracy ze szwajcarską firmą Bartholet Maschinenbau AG. - Kolej może przewieźć w ciągu godziny 2400 osób. Będzie ona kursować cały rok służąc turystom i narciarzom, a dzięki specjalnym uchwytom, umożliwiającym zamocowanie sprzętu, również amatorom kolarstwa górskiego. W ramach tego projektu dostarczyliśmy do Kielc większość elementów wyciągu, jak również wszystkie podpory trasowe, na których zawieszona jest lina nośna i krzesła - podkreśliła Kielur. Pracownicy Transsystemu wykonali również całość montażu obejmującego część mechaniczną i elektryczną, a także splatanie i naciąg liny nośnej. Jak zaznaczył prezes firmy Stanisław Sroka, transport napowietrzny to stosunkowa nowa dziedzina działalności Transsystemu. Do tej pory spółka zajmowała się przede wszystkim systemami transportu technologicznego, m.in. dla branż motoryzacyjnej i energetycznej. W ocenie Sroki, transport napowietrzny, z wykorzystaniem kolei linowych, ma dobrą perspektywę. - Rosnące zainteresowanie takimi projektami wykazują nie tylko ośrodki sportów zimowych i parki rozrywki, ale także miasta, zwłaszcza te, które w swoich centrach nie mają możliwości rozwijania komunikacji tradycyjnej - podkreślił. Dotychczas spółka wykonała wraz z szwajcarskim partnerem m.in. sześć kompletnych stacji narciarskich, które trafiły do Szwajcarii oraz Hiszpanii. Transsystem dostarcza kompleksowe systemy przemieszczania materiałów i ludzi oraz zaawansowane konstrukcje stalowe m.in. dla branży motoryzacyjnej oraz energetycznej. Jej spółki - córki działają na Ukrainie, w Czechach, Rosji i Niemczech. Firma realizowała kontrakty dla takich odbiorców jak: VW, Ferrari, Daimler Chrysler, BMW, Audi, Volvo, Fiat i Renault oraz dla elektrowni: Bełchatów, Siekierki, Ostrołęka, Kielce. Firma zatrudnia ponad 1,1 tys. osób.