Test pojazdu potrwa przez cały tydzień. Fachowcy z branży komunikacji miejskiej widzą przyszłość w niskopojemnych, energooszczędnych autobusach. Szczególnie w miastach małych, takich jak Skarżysko. Standardem staje się także konieczność posiadania autobusów niskopodłogowych, przystosowanych do wsiadania osób niepełnosprawnych i przewożenia pasażerów na wózkach inwalidzkich. Z punktu widzenia spółki MKS sprawą najważniejszą jest konieczność odnowienia przestarzałego (a przez to drogiego w eksploatacji, awaryjnego i nieekonomicznego) taboru. Średnia wieku autobusów w skarżyskiej spółce przekroczyła bowiem 17 lat. Trzeba podkreślić, że Jelcz Libero jest bardzo komfortowym autobusem. Jego największym atutem jest niska podłoga umożliwiająca łatwe wsiadanie i wysiadanie osobom niepełnosprawnym i starszym oraz pasażerom z wózkami dziecięcymi. Może się w nim jednorazowo zmieścić 60 pasażerów, w tym 16 - 20 na miejscach siedzących. Pojazd napędzany jest bardzo ekologicznym silnikiem Euro 4, dzięki któremu jest on bardzo przyjazny dla środowiska. Nie bez znaczenia jest małe spalanie paliwa. W cyklu miejskim nie powinno ono przekroczyć 20 litrów oleju napędowego na 100 km. Od obecnie jeżdżących po skarżyskich ulicach autobusów, Jelcz Libero, różni się nie tylko wielkością, ale i kształtem. Celem twórców autobusu Libero jest przede wszystkim dotarcie do mniejszych miast, których dotąd nie było stać na poważniejszą wymianę taboru oraz uzupełnienie luki rynkowej w segmencie miejskich minibusów. Pojazd o długości 8500 mm, szerokości 2400 mm i wysokości 2630 mm pomieścić może 60 pasażerów, w tym 16 do 20 na miejscach siedzących. Wiadomość pochodzi z oficjalnej strony UM Skarżysko-Kamienna