Na potrzeby kampanii nakręcono 15-sekundowy spot reklamowy i dwie dłuższe 30-sekundowe wersje filmu. Można na nich zobaczyć m.in. ruiny zamkU Krzyżtopór w Ujeździe i zamku w Chęcinach oraz kojarzące się z Łysą Górą czarownice. Według pomysłodawców kampanii ze świętokrzyskiego ROT, spoty mają zachęcić widzów do odwiedzenia powstałego w ramach projektu internetowego portalu www. świętokrzyskie. travel. Na portalu, który poza polską wersją językową będzie miał także wersję angielską, niemiecką i rosyjską, można uzyskać wszelkie niezbędne do wypoczynku w regionie informacje. Umieszczone na jego stronach zdjęcia pozwalają na wirtualny spacer po najbardziej znanych świętokrzyskich zabytkach. Przez tydzień Świętokrzyskie będzie także reklamowane na jednym z ogólnopolskich portali internetowych. Jak poinformowała dyrektor biura zarządu świętokrzyskiego ROT Małgorzata Wilk-Grzywna, od 1 lipca na ulicach Warszawy, Krakowa, Łodzi, Lublina, Kielc i miast Śląska pojawią się także billboardy reklamujące region świętokrzyski. Na tablicach zlokalizowanych w centrach handlowych i głównych miejskich skrzyżowaniach, na wiatach przystanków oraz na autobusach miejskich będzie można zobaczyć plakat zawierający m.in. zdjęcie klasztoru na Świętym Krzyżu, rysunek czarownicy z miotłą i hasło: "Świętokrzyskie czaruje. Poleć na weekend". Jak powiedział doradca ROT ds. kampanii wizerunkowej Łukasz Wilczyński, na początku lipca podczas zorganizowanego w Warszawie happeningu, w głównych punktach komunikacyjnych stolicy będzie można spotkać czarownice - przebrane modelki - które będą zachęcały przechodniów do odwiedzenia świętokrzyskiego. W centrum Warszawy będzie można znaleźć także miotły z logotypem ROT. Pierwsza część kampanii telewizyjnej i billboardowej promującej Świętokrzyskie - druga część jest planowana na 2010 rok - ma zachęcać do odwiedzenia regionu głównie rodziny z dziećmi oraz młodzież. Na początku lipca ROT zakończy także wyposażanie w meble, komputery i jednolite oznakowanie 10 centrów powiatowych i 20 mniejszych punktów informacji turystycznej w województwie. W październiku w Kielcach zostanie otwarte Regionalne Centrum Informacji Turystycznej. W ROT trwają także prace nad wydaniem kilku regionalnych informatorów turystycznych. W jednolitej szacie graficznej ukażą się publikacje m. in. z informacjami o regionalnych uzdrowiskach, możliwościach zorganizowania w regionie zielonych szkół, z mapą Gór Świętokrzyskich. Informatory zostaną wydane po polsku, angielsku, niemiecku i rosyjsku. Koszt kampanii promocyjnej województwa świętokrzyskiego wyniósł prawie 7,5 mln złotych. Projekt ROT został dofinansowany z Regionalnego Programu Operacyjnego kwotą 5,9 mln złotych.