Działania promocyjno-informacyjne w tej akcji będą skierowane do pracowników i pracodawców oraz organizacji społecznych - poinformowano w środę na zorganizowanej przez związek konferencji "Elastyczne formy zatrudnienia szansą dla polskiego rynku pracy". Podkreślono, że kampania ma służyć ułatwieniu dostępu do kompleksowej informacji szkoleniowej, a także poszerzyć wiedzę na temat elastycznych form zatrudnienia i nowoczesnych form organizacji pracy. Jak powiedział szef świętokrzyskiej "S" Waldemar Bartosz, nieustanne podnoszenie kwalifikacji jest w dzisiejszych czasach niezbędne. "Należy zwłaszcza pamiętać o sytuacji kobiet, które w okresie sprawowania opieki nad dzieckiem tracą kontakt z zakładem pracy i ich kwalifikacje się dezaktualizują, a przez to pogarsza się ich pozycja na rynku pracy" - zaznaczył. Emilia Kijanka, asystent na Wydziale Nauk Społecznych Wyższej Szkoły Ekonomii i Prawa w Kielcach wyjaśniła, że elastyczność na rynku pracy w sytuacji pracodawcy związana jest z koniecznością dostosowywania wielu obszarów własnej działalności - np. intensywności produkcji - do zapotrzebowania odbiorców. Z kolei dla pracobiorcy oznacza konieczność przystosowania się do nowych rozwiązań - np. zmiennego czasu i miejsca pracy. W pierwszym etapie kampanii świętokrzyskiej "S" zostanie wydany informator szkoleniowy - obszerna oferta pomocy instytucji doskonalenia zawodowego. Drugi etap realizacji projektu ma przybliżyć mieszkańcom regionu - na spotkaniach i konferencjach w miastach powiatowych - sens stosowania elastycznych form zatrudnienia i organizacji pracy oraz godzenia życia zawodowego z rodzinnym. Zostaną także wydane publikacje dla pracowników i pracodawców. Zaplanowano również promocyjno-informacyjną kampanię medialną. Realizacja projektu "Praca, kwalifikacje, rodzina - lepsza przyszłość" potrwa rok. Na sfinansowanie tego przedsięwzięcia związkowcy "S" pozyskali ponad 820 tys. zł z Europejskiego Funduszu Społecznego.