Szacuje się, że ponad 20-kilometrowa obwodnica Kielc będzie najdroższą i największą do tej pory inwestycją w historii regionu świętokrzyskiego. Dwustopniowy przetarg na obwodnicę Kielc będzie miał dwa etapy. W pierwszym etapie firmy zainteresowane budową obwodnicy będą składać wnioski o dopuszczenie do dalszego postępowania przetargowego. Mają na to czas do końca listopada. Komisja przetargowa zapozna się z wnioskami i zadecyduje, które firmy będą mogły złożyć cenowe oferty przetargowe. Drugi etap przetargu powinien rozpocząć się na przełomie roku 2009/2010. Przewiduje się, że budowa obwodnicy ruszy w połowie przyszłego roku, a potrwa 18 miesięcy. Oddana do użytku w latach 80. ubiegłego wieku kielecka obwodnica ma co prawda tylko jedną jezdnię, ale posiada status drogi ekspresowej. W ramach nowej inwestycji droga biegnąca od węzła Kielce Północ do węzła Chęciny zyska drugą jezdnię po zachodniej stronie tej już istniejącej na odcinku 22,7 km. Przebudowane zostaną również węzły w Jaworzni, Chęcinach i Kostomłotach. Ten ostatni tzw. zespolony będzie pierwszym i jedynym w regionie świętokrzyskim węzłem na skrzyżowaniu dwóch dróg ekspresowych 7 i 74. W ramach inwestycji powstanie 18 wiaduktów, 9 mostów, 2 miejsca obsługi podróżnych, 4 przejścia dla pieszych i 3 samodzielne przejścia dla zwierząt dużych. Budowa kieleckiej obwodnicy to kolejny krok w kierunku dwujezdniowej ekspresowej "siódemki" na terenie województwa świętokrzyskiego. Od kilku lat kierowcy przemierzają wygodną obwodnice Jędrzejowa i przejście przez Skarżysko. W tym roku zakończyła się budowa węzła Kielce Północ. Pod koniec przyszłego roku powstanie odcinek Skarżysko - Występa. Jeszcze w tym roku oprócz przetargu na obwodnicę Kielc planowany jest przetarg na odcinek drogi S-7 od Skarżyska do granicy województwa świętokrzyskiego z Mazowszem, a w przyszłym roku przetarg na odcinek od Jędrzejowa do granicy województwa świętokrzyskiego z Małopolską. Wiadomość pochodzi z oficjalnej strony miasta Kielce.