Ekspozycja dokumentuje 50 lat projektowania w jedynej w Polsce Katedrze Projektowania Biżuterii, która działa na łódzkiej uczelni. Jak powiedziała Bożena Ewa Wódz z muzeum, na wystawie zaprezentowano kilkadziesiąt eksponatów. Nie ma na niej klasycznej biżuterii, ale jest np. galanteria stołowa - sztućce, solniczka, pieprzniczka. Projekty są wykonane m.in. z miedzi, metali nieszlachetnych i z plastiku. Na wystawie zaprezentowano dorobek artystyczny pedagogów, absolwentów i studentów ASP. Początki Katedry Projektowania Biżuterii sięgają 1959 roku, kiedy to w ramach Wydziału Włókienniczego ówczesnej Państwowej Wyższej Szkoły Sztuk Plastycznych w Łodzi powstała Pracownia Projektowania Biżuterii (Pracownia Drobnych Form). Pracownię założyli: Lena Kowalewicz-Wegner i Władysław Strzemiński. Celem, jaki postawiła sobie Kowalewicz-Wegner, było zrównanie biżuterii, traktowanej dotąd jako rzemiosło, z tzw. sztukami czystymi, takimi jak malarstwo czy rzeźba. W 1972 roku na uczelni powstała Pracownia Projektowania Galanterii Metalowej Przemysłowej, prowadzona przez prof. Zygmunta Ogrodowskiego. Z czasem obie pracownie połączono w Pracownię Projektowania Biżuterii i Galanterii. Od 1984 roku pracownią kierował prof. Andrzej Szadkowski - pierwszy w Polsce profesor w specjalizacji projektowania biżuterii. W 2002 roku instytucję przekształcono w Katedrę Biżuterii z trzema pracowniami: Podstaw Projektowania Biżuterii, Biżuterii i Projektowania Form Złotniczych. Placówką od 2008 roku kieruje prof. Andrzej Boss. Jubileuszowa wystawa łódzkiej szkoły była prezentowana w tym roku m.in. podczas Internationale Handwerksmesse w Monachium oraz w Toruniu i we Wrocławiu.