- Na ekspozycji dominują projekty scenograficzne i kostiumy teatralne. Wśród rysunków i grafik znajdują się m.in. satyryczne ilustracje do "Teki Melpomeny" oraz wykonane przed stu laty zaproszenia i programy imprez krakowskiej Jamy Michalikowej - powiedział komisarz wystawy Jerzy Krzemiński. Pokazano również przykłady mało znanej twórczości Frycza w zakresie sztuki użytkowej. Eksponaty zostały wypożyczone od rodziny artysty, osób prywatnych oraz wielu instytucji muzealnych i naukowych. Karol Frycz (1877-1963) to jeden z największych plastyków teatralnych pierwszej połowy XX wieku w Polsce. Realizując postulaty Wielkiej Reformy Teatralnej był - obok Wincentego Drabika i Andrzeja Pronaszki - współtwórcą nowoczesnej scenografii polskiej. Z Sandomierszczyzną łączą go związki rodzinne - od objęcia w 1900 roku przez ojca Kazimierza Frycza majątków dzierżawnych w Czyżowie i Zapuście pod Zawichostem, a także twórcze - gdy w latach 1910-1914 pracował w sandomierskich kościołach jako projektant, malarz, freskarz i konserwator. Przed I wojną światową i w 20-leciu międzywojennym, był też częstym gościem w Winiarach i Buczku - majątkach należących do wujostwa Targowskich. Podczas pobytów w Sandomierskiem utrwalał okoliczne pejzaże i architekturę. Sandomierską wystawę twórczości Karola Frycza zorganizowało Muzeum Teatralne w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej w Warszawie. Będzie otwarta do końca maja.