Reklama

Reklama

Wybory w Egipcie. Gazeta ukarana grzywną

Urząd nadzoru nad mediami w Egipcie nałożył w niedzielę grzywnę w wysokości 150 tys. funtów egipskich (ok. 29 tys. złotych) na egipską gazetę w związku z opublikowanymi informacjami, że władze zwoływały wyborców do udziału w głosowaniu w wyborach prezydenckich.

Najwyższa Rada ds. Regulacji Mediów wezwała do wszczęcia śledztwa w sprawie gazety "Al-Masry Al-Youm" oraz zażądała, aby gazeta przeprosiła egipską komisję wyborczą.

Reklama

Według wstępnych wyników obecny prezydent Egiptu Abd el-Fatah es-Sisi zwyciężył w zakończonych w środę wyborach, zdobywając 92 proc. głosów. Frekwencja wyniosła 42 proc.

Oficjalne wyniki mają zostać ogłoszone w poniedziałek, 2 kwietnia.

Sisi jest u władzy od 2013 roku, od czasu przewrotu wojskowego, który obalił islamistycznego prezydenta Mohammeda Mursiego; Sisi był wówczas ministrem obrony oraz naczelnym dowódcą egipskiej armii. Rok później zwyciężył w wyborach prezydenckich, uzyskując ponad 96 proc. głosów. Od tego czasu egipskie władze stosują represje na szeroką skalę wobec swych przeciwników.

Były to trzecie wybory szefa państwa od czasu rewolucji z 2011 roku, w wyniku której został obalony wieloletni przywódca kraju, Hosni Mubarak.

Według opublikowanego w ubiegłym roku raportu Reporterów bez Granic (RsF) Egipt jest wśród 25 krajów, gdzie prasa jest najbardziej atakowana.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne