Reklama

Reklama

Węgry: Prywatna telewizja dostała zakaz wstępu do parlamentu

Węgierska telewizja prywatna RTL Klub, której największym udziałowcem jest Grupa RTL, poinformowała w piątek, że zakazano jej wstępu do parlamentu Węgier. Na stronie internetowej zamieszczono pismo wystosowane w tej sprawie przez centrum prasowe parlamentu.

Wynika z niego, że przewodniczący parlamentu Laszlo Koever z rządzącej partii Fidesz wydał zakaz, ponieważ poprzedniego dnia ekipa RTL Klub realizowała nagranie w części gmachu, w której nie wolno jej było tego robić, ponieważ nie miała na to stosownego zezwolenia. Telewizji RTL Klub zarzucono ponadto, że nie po raz pierwszy naruszyła reguły dotyczące pracy mediów w parlamencie.

Telewizja zaprzecza, jakoby jej pracownicy zachowali się niewłaściwie. Podkreślono, że ekipa RTL Klub chciała relacjonować konferencję prasową premiera Viktora Orbana i sekretarza generalnego NATO Jensa Stoltenberga, której termin był znany tylko bliskim rządowi mediom. Kiedy pojawiła się ekipa RTL , powiedziano jej, że konferencja nie jest "publiczna".

Reklama

Dziennikarze bezskutecznie powoływali się na zapowiedź tej konferencji, zamieszczoną na stronie internetowej NATO. Ostatecznie ekipa została wyprowadzona przez straż parlamentarną.

RTL Klub jest telewizją krytyczną wobec rządu Orbana.

Dowiedz się więcej na temat: Prywatna telewizja RTL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy