Wcześniej agencja Reutera informowała o zniknięciu samolotu z radarów tuż po starcie z portu lotniczego Moskwa-Domodiedowo. Jak podaje "Russia Today", na pokładzie samolotu An-148 było 65 pasażerów i sześcioro członków załogi. Maszyna leciała z Domodiedowa do Orska przy granicy z Kazachstanem. Według świadków, spadający na ziemię samolot płonął. Sputnik poinformował, że samolot leży w polu w rejonie Ramenskoje. Jak podał serwis Interfax, na miejscu katastrofy odnaleziono wiele ciał pasażerów. Według Flightradar24, "wykres przedstawiający prędkość i wysokości lotu #6W703 pokazuje, że obniżenie pułapu z 6200 stóp do 3200 stóp miało miejsce na minutę przed zniknięciem z radarów 20 kilometrów na południowy-wschód od lotniska Moskwa-Domodiedowo". Z samolotem były problemy Samolot An-148, który w niedzielę rozbił się pod Moskwą, przeszedł w listopadzie 2017 roku kontrolę, która wykazała nieprawidłowości w jego eksploatacji - podał w niedzielę dziennik "Moskowskij Komsomolec". Inne media zauważają, że maszyna miała mniej niż osiem lat. Rozbity An-148 był najpierw użytkowany w liniach lotniczych Rossija, należących do grupy Aerofłot, wykonywał wówczas także rejsy międzynarodowe. Następnie został przekazany Saratowskim Liniom Lotniczym w ramach porozumienia o leasingu kilku takich maszyn. Rejsy w ich barwach wykonywał od marca zeszłego roku. Saratowskie Linie Lotnicze działają od 1994 roku, obsługują połączenia wewnątrz Rosji. Należą do 20 największych rosyjskich przewoźników. W 2017 roku firma odnotowała wzrost liczby pasażerów do ponad 796 tys. osób. Przewoźnik dysponował łącznie 13 samolotami. An-148 jest przeznaczony do przewozu 80 pasażerów na odległości do 4400 km, jest określany jako samolot regionalny. Maszyna zaprojektowana została w biurze konstruktorskim Antonowa w Kijowie. Po raz pierwszy wzbiła się w powietrze w grudniu 2004 roku. Certyfikat Międzypaństwowego Komitetu Lotniczego (MAK) otrzymała w lutym 2007 roku. Pierwszy lot komercyjny wykonała w czerwcu 2009 roku. W Rosji An-148 powstają na licencji, w zakładach lotniczych w Woroneżu. Maszyny tego typu są użytkowane przez służby państwowe, m.in. ministerstwo obrony. W następstwie kryzysu ukraińskiego pojawiły się problemy we współpracy zakładów na Ukrainie, skąd pochodziły części do samolotów An-148, z przedsiębiorstwami w Rosji. Latem zeszłego roku zakłady w Woroneżu sygnalizowały, że mogą w bliskiej przyszłości zakończyć produkcję An-148. W 2011 roku samolot typu An-148 rozbił się w obwodzie biełgorodzkim w Rosji. Zginęło wtedy sześć osób znajdujących się na pokładzie.