Reklama

Reklama

Rosja: Katastrofa samolotu z 71 osobami na pokładzie

Rozbity samolot pasażerski An-148 znaleziono pod Moskwą, w rezultacie katastrofy nikt nie przeżył - podała w niedzielę agencja TASS, powołując się na źródło w służbach ratowniczych. Inne agencje informacyjne podały jedynie wiadomość o odnalezieniu dwóch ciał. Na pokładzie maszyny było 71 osób. Interfax podaje, że samolot prawdopodobnie zderzył się ze śmigłowcem pocztowym. Na miejscu tragedii odkryto bowiem także szczątki helikoptera.

Wcześniej agencja Reutera informowała o zniknięciu samolotu z radarów tuż po starcie z portu lotniczego Moskwa-Domodiedowo.

Jak podaje "Russia Today", na pokładzie samolotu An-148 było 65 pasażerów i sześcioro członków załogi.

Maszyna leciała z Domodiedowa do Orska przy granicy z Kazachstanem. Według świadków, spadający na ziemię samolot płonął.

Sputnik poinformował, że samolot leży w polu w rejonie Ramenskoje. Jak podał serwis Interfax, na miejscu katastrofy odnaleziono wiele ciał pasażerów.

Według Flightradar24, "wykres przedstawiający prędkość i wysokości lotu #6W703 pokazuje, że obniżenie pułapu z 6200 stóp do 3200 stóp miało miejsce na minutę przed zniknięciem z radarów 20 kilometrów na południowy-wschód od lotniska Moskwa-Domodiedowo".

Reklama

Z samolotem były problemy

Samolot An-148, który w niedzielę rozbił się pod Moskwą, przeszedł w listopadzie 2017 roku kontrolę, która wykazała nieprawidłowości w jego eksploatacji - podał w niedzielę dziennik "Moskowskij Komsomolec". Inne media zauważają, że maszyna miała mniej niż osiem lat.

Rozbity An-148 był najpierw użytkowany w liniach lotniczych Rossija, należących do grupy Aerofłot, wykonywał wówczas także rejsy międzynarodowe. Następnie został przekazany Saratowskim Liniom Lotniczym w ramach porozumienia o leasingu kilku takich maszyn. Rejsy w ich barwach wykonywał od marca zeszłego roku.

Saratowskie Linie Lotnicze działają od 1994 roku, obsługują połączenia wewnątrz Rosji. Należą do 20 największych rosyjskich przewoźników. W 2017 roku firma odnotowała wzrost liczby pasażerów do ponad 796 tys. osób. Przewoźnik dysponował łącznie 13 samolotami.

An-148 jest przeznaczony do przewozu 80 pasażerów na odległości do 4400 km, jest określany jako samolot regionalny. Maszyna zaprojektowana została w biurze konstruktorskim Antonowa w Kijowie. Po raz pierwszy wzbiła się w powietrze w grudniu 2004 roku. Certyfikat Międzypaństwowego Komitetu Lotniczego (MAK) otrzymała w lutym 2007 roku. Pierwszy lot komercyjny wykonała w czerwcu 2009 roku.

W Rosji An-148 powstają na licencji, w zakładach lotniczych w Woroneżu. Maszyny tego typu są użytkowane przez służby państwowe, m.in. ministerstwo obrony.

W następstwie kryzysu ukraińskiego pojawiły się problemy we współpracy zakładów na Ukrainie, skąd pochodziły części do samolotów An-148, z przedsiębiorstwami w Rosji. Latem zeszłego roku zakłady w Woroneżu sygnalizowały, że mogą w bliskiej przyszłości zakończyć produkcję An-148.

W 2011 roku samolot typu An-148 rozbił się w obwodzie biełgorodzkim w Rosji. Zginęło wtedy sześć osób znajdujących się na pokładzie.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy